3d model gezocht voor 4900mah 6s1p

De toestellen van sebastiano silvestri zijn zeer, zeer mooi !!!
De Sukhoi 29S 50E alswel de Angel S Evo 50E

Dit zijn elektrokisten speciaal ontwikkeld voor elektro aandrijving, door 'the master' himself ...
En gemaakt voor 6s lipo.

Vooral die eerste zie ik zelf ook wel zitten, ik heb nog een axi4130-16 en een hacker opto77 liggen en een 6s 4000 lipo in bestelling staan .... :)

Hier is de link : http://www.sebart.it

kwijl, kwijl, kwijl .... :D

zou de 4900 mah 6s niet net iets te zwaar zijn .
Want ze schrijven voor 3300 mah 6s voor 3d en 3700mah voor duration and precision

Tja, in principe wel iets te zwaar ja, maar voor een andere 3D kist zal dan hetzelfde gaan gelden vermoed ik zo.
jouw 6s4900 pakket weegt : 752gram
mijn 6s 4000 pakket : 657 gram
een 6s 3700 : 564gram
een 6s 3300 : 515 gram

Zonder accu weegt de sukhoi 50E 2400gram.
Met de 3300 dus 2915gram
en met jouw accu dus 3152 gram

Met jouw accu is dat dus nog geen 10% zwaarder dan met het 3300 pack.
Misschien zal hij dan wat minder snel uit een hoover wegtrekken, net als dat de vleugelbelasting ietsje toeneemt waardoor je er iets minder langzaam mee kunt vliegen.
Aan de andere kant zal jouw accu-spanning onder een zware belasting niet zoveel in elkaar zakken als een 3300 pack. Dus daar win je weer wat terug.
Bovendien kun je door je grotere capaciteit natuurlijk veel langer in de lucht blijven.

Ik denk dat zolang je er geen wedstrijden mee gaat vliegen het allemaal wel mee zal gaan vallen.

Mijn set-up is van mijn elektro diablotin. Zo gauw het 6s pack binnen is kan hij ermee de lucht in.
Daar zit een 18x9 prop op dus dat wil ook wel.

Maar de sebart is wel een heeeeel erg mooie kist , dus ik denk erover om de diablotin te verkopen en er de sebart sukhoi s50 voor in de plaats te gaan kopen.

ja 10s 3200 oid maar 6s 5000 is gewoon loodzwaar in een 1.5m 3d model, dat gaat echt nooit werken..... voordeel van 6s is dat je een enorme prop kan draaien op een 400g motor :)

Hmm ik ga mn 6s5000 in een Diamant no Limit doen, 1.49 span. Als dit toch te zwaar word kan ik de hele setup dus beter in een Funtana 90 (100?) gooien?

laurens zei:
Hmm ik ga mn 6s5000 in een Diamant no Limit doen, 1.49 span. Als dit toch te zwaar word kan ik de hele setup dus beter in een Funtana 90 (100?) gooien?

Geplaatst: Za November 10, 2007 4:35 pm Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
funtana s90 ? Die is wel erg groot.
Hier lees ik iets anders :

"Die Funtana S90 lässt sich wunderbar mit einem actro 40/5 und 10 Lipos Motorisieren ..."

http://www.rc-eflug.lobsti.de/funtana_s90.php

666yeti666 zei:
Hoe bevalt jouw fliton extra 330 trouwens ? Kan daar die 6s van patteet in ?

Fliton extra vliegt super maar niet met zo'n accu. Ik had er een 460g strecker in en 8s 4100. Ten eerste te zwaar en 3d was niet meer mogelijk en ten 2e begon alles ook wat te kraken (1700W, goh :))

De fliton vliegt het beste op 2600g , ik zit nu op 2750 oid en dat is al zoveel beter dan 3100 met de zware setup. 4s 4000 oid en dan een grote prop, motor van 250g dat is waar zo'n kist echt lekker bij aan voelt.

Met een 6s 5000 accu en echt 3d (dus dat de kist aanvoelt als een shocky) dan moet de kist gewoon groter zijn. en 3.5 - 4kg oid en 1.8m. Je kan hem ook wel in zo'n 1.55m extra gooien maar dan moet je alleen snel en strak vliegen, 3d wil echt niet meer.

wat denk je dat je uit zo'n pack kan halen? 100A piek volgas bij 20V moet je toch wel van uit gaan..... 3D is alles belasten tot de grens ;)

ja, op papier ja, in de praktijk is dat natuurlijk never nooit haalbaar, continue tenminste .
Maar dat hoeft ook niet, want je geeft korte stoten met gas, dat snap ik ook.
Echter als je die packs met zulke grote stromen gaat belasten dan holt de levensuur achteruit, vandaar mijn opmerking over de grootte van de stromen .

IK zou voor een 1.80m kist liever gaan voor meer cellen met minder capaciteit zodat de spanning toeneemt en de stroom kleiner wordt voor een gegeven vermogen. Dan zakt de spanning ook minder in en is ook gunstiger voor de levensduur.
Maar goed, patteet en laurens hebben deze 6s packs dus reeds in bezit.

Mijn 6s pack is zojuist verstuurd, ik ben benieuwd hoe deze gaat presteren in de Diablotin ....

Back