3D monster

Zo, heb net mijn volgende projectje binnen gekregen, heb ik weer iets te doen in de winter.

full

setup
6s 5300mAh gens ace 30C
Jeti spin opto 99

Hyperion ZS 4035 10-Turn 354Kv
CC becpro
Hitec 7950Th ( op 7.5 volt )

En dit ding gaat minder dan 4.5 kilo wegen :-)

Bart,

Laatst bewerkt door een moderator:
even alles gewogen nog wel in plastic

Romp 1150
Vleugel 806
Buis 125
hoogte en richting 320
Van alles 473
Landingsgestel 121

totaal : 3000 gram

wat zal het plastic wegen 300 gram ?

Bart

schiet niet echt op hier, te druk met ander leuke dingen.
Maar ben wel even aan het kijken geweest of ik er toch geen front mount motor op ga zetten, en nu is mijn oog gevallen op de :

HP-HS4035-0400
78A - 3400 watts max cont
105A - 4590 watts max peak
gewicht 435gram, en nog steeds op 6S natuurlijk

erg licht natuurlijk,voor een 2 meter kist, maar als ik de getallen bekijk moet dat lukken, toch? Kan zelfs eventueel een achter lager plaatsen.
Wat denken jullie ?

Bart,

6s zal wel gaan als je hem erg licht houdt, maar om een beetje een "redelijk" vermogen te krijgen bij die spanning, zul je wel flink wat stroom moeten gaan trekken denk ik......

Ik zou eerder voor minimaal 8s gaan, maar dat is persoonlijk.

Die motor is een 400 kv dus 12s geeft meer dan 12000 rpm , dus nee ik ga echt voor 6s 5300 mAh, die weegt 750 gram, ook lekker ligt, de kist moet gaan vliegen als een shocky, maar dan van 2m, Vermogen hoeft hij niet echt veel te hebben. Maar met een max van 105 A kom je op 500 gram per kilo meer dan genoeg om ook nog lekker mee te hoveren met een goed pull out.ik durf op 6s best naar de 125 A te gaan met die motor, als dat echt nodig is zal ik dat ook doen :-)

Moet eerlijk zeggen dat ik ook bijna 2kw gehaald heb met een 320 grams motor van torque, die voor de 58" extra van EF.

Bart,

Ben wel benieuwd hoe je zo'n '3D monster' op 6s gaat krijgen, is niet omnomogelijk, maar persoonlijk zou ik toch hoger gaan :shock:

Ga deze in de gate houden, vlieg de bijna al mijn vliegers op 6s

fijn om te lezen op het forum dat wij een winter fly in hebben, heb geen mailtje gehad. Wist wel dat die er aan kwam maar niet zo snel :-)

Zal niet zo'n probleem zijn om op tijd te zijn. heb twee weken vakantie :-)

Bart,

Zal niet zo'n probleem zijn om op tijd te zijn. heb twee weken vakantie :-)

Ok top, dan kan ik het in eigen ogen zien, in had er in eerste instantie weinig vertrouwen in dat het op 6s zou gaan werken, maar ik laat me verrassen!:p

schiet niet echt op hier, te druk met ander leuke dingen.
Maar ben wel even aan het kijken geweest of ik er toch geen front mount motor op ga zetten, en nu is mijn oog gevallen op de :

HP-HS4035-0400
78A - 3400 watts max cont
105A - 4590 watts max peak
gewicht 435gram, en nog steeds op 6S natuurlijk

erg licht natuurlijk,voor een 2 meter kist, maar als ik de getallen bekijk moet dat lukken, toch? Kan zelfs eventueel een achter lager plaatsen.
Wat denken jullie ?

Bart,

dit staat er bij hyperion:

For use in fast airplanes, boats, and heli with 690~720mm main blades, such as Trex700, or can be used as a "max power & efficiency" choice for 600mm mainblade models like Trex600
8mm output shaft
For Fast prop airplanes and boats, or conversion of some 90-class gas helicopters to 10S~14S

die su39 lijkt me niet echt een snelle
is een van deze dan niet een betere keuze?:

Hyperion shop
Hyperion shop

in princiepen heb je gelijk heb hier nog een zs 4035 10 ( 354 kv ) liggen

heb alleen de constructie bekeken van de motor mount van de Monster en het is niet heel makkelijk om deze te monteren. de zs 4025 en 4035's zijn back mount de hs 4035 is front mount daar is deze kist voor gemaakt zal vandaag of morgen wel een foto plaatsen. kan die extra kv'tjes ook nog wel gebruiken :-)

bart.

als je hem nog hebt liggen dan moet je hem gewoon gebruiken ja jammer om daar voor een nieuwe te kopen :-)

ik vind die coolfan anders wel cool 8)

hier de reden waarom er een front mount op moet

full

het monster moet nog wachten eerst de bad kamer van een nieuwe wastafel voorzien

bart

Laatst bewerkt door een moderator:
eerste min puntje, de vleugbuis gaat overal veel te stroef in ik moet de kist met de vleugel in de grond zetten om de vleugels aan te douwen.

Bart

Ik heb dit met mijn EF Extra58" ook, heb er zelf de kokers die in de vleugels zaten zo eruit getrokken, heb de vleugelbuis wat geschuurd, nu past het mooi.

Back