3d printed uav

Discussie in '3D Printen' gestart door erwin touwen, 17 jun 2015.

  1. erwin touwen

    erwin touwen

    Lid geworden:
    31 mei 2015
    Berichten:
    62
    Ja klopt. Ik vlieg al een jaar of 15 paraglider, dus ik denk niet dat ik een "wauw" effect krijg als ik op een 7" monitor de wereld van boven zie. Het ging mij er meer om de technisch uitdaging, en dit ontwerp was eigenlijk de eerste stap. Later wilde ik gaan experimenteren met zonnecellen en autonoom vliegen. De motor en propeller had ik al uitgekozen voor een hoge efficiëntie, en in de romp zat al een plekje voor een autopilot. Het leek me geweldig om een echte uav op een mooie dag bijvoorbeeld een rondje Texel autonoom te kunnen laten vliegen. Even afgezien van alle regelgeving die dat niet toestaat, maar gewoon om te kijken of dat technisch haalbaar is. En als je een solar vliegtuig tegen de wind in wil laten vliegen moet er wel een beetje gang inzitten. Dus, vandaar.....
     
  2. erwin touwen

    erwin touwen

    Lid geworden:
    31 mei 2015
    Berichten:
    62
  3. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    Heb je nou genoeg info om een nieuwe vleugel en stabilo te kiezen?
     
  4. erwin touwen

    erwin touwen

    Lid geworden:
    31 mei 2015
    Berichten:
    62
    Nou, ik weet in iedergaval wat er fout was. Maar ik moet nog uitzoeken hoe ik het ga herontwerpen. Maar dat zal pas na de zomer zijn vrees ik...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  5. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    Oké.
    Denk dat het slim is om eerst hier te verifiëren voordat je echt gaat printen ...
    Succes.
     
  6. erwin touwen

    erwin touwen

    Lid geworden:
    31 mei 2015
    Berichten:
    62
    Dat zeker !
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015

Deel Deze Pagina