3d problemen

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Peter58, 27 mei 2020.

  1. Peter58

    Peter58

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    1.309
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Hallo mannen,
    Zo nu en dan laat mn print aan een kant los van de tafel, hoe kan dit?
    Tafel staat op 60 ° . Kop op 200° koeling 100% en plaatsing suportstuctuur op platform aanraken.
    Hecting aan platform op brim.
    Grt peter.
     
  2. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    941
    De tafel aan de kant waar hij los komt heel iets hoger zetten?

    Je hebt een CR10 toch.
    Ik gebruik op mijn CR10 spiegels van de ikea als werkblad en die spuit lichtjes in met goedkope haarlak. Werkt perfect
     
  3. onno10

    onno10 The First Aviators

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    2.011
    Locatie:
    Rosmalen
    Waar print je mee ? PLA of iets anders.
     
  4. Peter58

    Peter58

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    1.309
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Pla idd
    Grt peter
     
  5. Peter58

    Peter58

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    1.309
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Er ligt een glasplaat op, ik heb de creality ender 3 pro.
    Nu vergeet ik te vertellen dat ik de airco wel aan heb die die kant opblaast, maakt dat nog wat uit?
    Grt peter
     
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    15.572
    Locatie:
    Groningen
    Ik gebruik altijd 3d lac. Dan hecht het perfect.
     
  7. Peter58

    Peter58

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    1.309
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    3d lac? Wat is dat?
    Grt peter.
     
  8. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    514
    Locatie:
    Veldhoven
    Tocht is niet bevorderlijk voor de hechting. Zelf print ik ook op glas, dit ontvet ik regelmatig met aceton en gebruik een dun laagje 3Dlac of haarlak van de Action.

    15906492487448619545864908504374.jpg
     
  9. WilcoE

    WilcoE

    Lid geworden:
    29 aug 2016
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Medemblik
    Dat is een soort haarlak, werkt goed.
    Gebruik het zelf ook als ik zeker wil weten dat iets moet blijven zitten.

    Airco zou ik wel gewoon even uitzetten, heb zelf gemerkt als ik raam thuis openzet dat ik soms ook wat problemen heb met printen.
    En zorgen dat je printbed goed schoon is, ik zelf maak hem schoon met glasex, of dreft. Dat werkt voor mij maar voor iemand anders hoeft dat niet altijd zo te zijn.
     
  10. Peter58

    Peter58

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    1.309
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Ik maak hem schoon met remmenreiniger, aceton heb ik ook geprobeert maar vond dat niet echt geweldig.
    Ik heb er nu een schotje voor gezet, en de airco uit. Dan maar in korte broek knutselen :D
    Zodra ik weer in leeuwarde kom ga ik langs de action.
    Grt peter.
     
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    11.642
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Bij mij werkte haarlak vaak averechts.
    Een kale glasplaat hecht beter.
    Die maak ik wel steeds schoon met Bio Ethanol van de action.
    Ik zei het gisteren al tegen Peter, ik denk de airco, dat het te snel afkoelt.
    Bij mij trok hij een enkele keer los maar dan maakte ik het bed weer schoon en was het opgelost.
    Ik vind de bedtemperatuur nogal hoog, ik zat tussen 55 en 58 graden met dat PLA.

    GJ
     
  12. onno10

    onno10 The First Aviators

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    2.011
    Locatie:
    Rosmalen
  13. Peter58

    Peter58

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    1.309
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Komt weer los, nu zonder airco, maar dat help dus niet.
    Wat te doen?
    Grt peter.
     
  14. onno10

    onno10 The First Aviators

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    2.011
    Locatie:
    Rosmalen
    Maak eens een foto van de onderkant van de print.
     
  15. WilcoE

    WilcoE

    Lid geworden:
    29 aug 2016
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Medemblik
    Glasplaat schoon? kun je foto maken van de onderkant van de print? misschien print je wel te hoog waardoor de print niet goed hect op je bouwplaat (glasplaat)
     
  16. Peter58

    Peter58

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    1.309
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Heb de koeling wat lager gezet stond op 100% nu op 50% met max 100%.
    Kijken of dat werkt.
     
  17. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    15.572
    Locatie:
    Groningen
    De koeling moet de eerste 2 / 3 lagen ook uitstaan. Normaal doet Cura dit automatisch. En wat goed schoonmaakt vlak voor het printen (na het ontvetten) is een warme vochtige microvezel doek. Even goed poetsen op een warm bed helpt soms ook.
     
  18. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    11.642
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nogmaals een keer calibreren kan nooit kwaad.
    Aluminium krimpt en zet ook weer behoorlijk uit bij wisselende temperaturen.

    GJ
     
  19. Peter58

    Peter58

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    1.309
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Hier foto van onderzijde.
    20200528_105131.jpg

    Grt peter
     
  20. Peter58

    Peter58

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    1.309
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Idd nu bij de eerstelagen staat de ventilator uit. Begint nu op te lopen.
    15906560641394488304924209801158.jpg
    Hopelijk gaat het nu goed, 3x 5,5 uur over de balk
    Grt peter
     

Deel Deze Pagina