Stevo
Forum veteraan
Ik ben deze middag een beetje aan het knutselen geslagen, de bedoeling is om een "aanvaardbaar" vliegend 3D kistje te maken die wordt aangedreven door de inmiddels voorbijgestreven Speed 400 met reductie (8 cellen) omdat ik na lang zoeken nog steeds niet die ultieme betaalbare Brushless set-up heb gevonden (ze zijn er wel maar ik kan mezelf nog niet motiveren om het bedrag ervoor op te hoesten). Tevens moet alles standaard zijn wat servo's en toebehoren betreft.
Heeft iemand tenandere een idee over de reductie??, 3/1, 2,33/1 oid en de propmaat.
Tevens had iemand op het forum een vraag gesteld over een electro-toestelletje van -+500 gr die met dergelijke motor kon worden aangedreven.
Ik heb mijn Lazer 3D als uitgangspunt genomen, zonder de plannen te bekijken of te verschalen (dan kon ik evengoed een mini lazer 3D hebben aangeschaft). Ik had echter niet veel zin en tijd om alles uit te stippelen en er een uitgebreid plan van te maken dus alles is tamelijk beperkt gebleven tot het uittekenen (met potlood en papier, geen CAD toestanden) van de rompmallen alsook het uitprinten van de ribben (standaard no nonse CAP21 profiel) via profili. Zeer leuk aan het uitprinten met een laserprinter is ten andere dat je de papierenprofielen met een heet strijkijzer op het hout kan strijken.
Ik weet dat er geen delta box aanwezig is in de vleugel maar de vleugel is , zelfs voor het bespannen, reeds zeer stijf.
Ik ben nu een beetje "en parcours" bezig met het uitstippelen van hoe het nu verder moet, nu we komen er wel.
Het toestel heeft een span van 95 cm, de koorde van de ribben zijn 25 cm en ik hoop onder de 500 gr uit te komen. De vleugel weegt nu, onbespannen, 66 gr.
Heeft iemand tenandere een idee over de reductie??, 3/1, 2,33/1 oid en de propmaat.
Tevens had iemand op het forum een vraag gesteld over een electro-toestelletje van -+500 gr die met dergelijke motor kon worden aangedreven.
Ik heb mijn Lazer 3D als uitgangspunt genomen, zonder de plannen te bekijken of te verschalen (dan kon ik evengoed een mini lazer 3D hebben aangeschaft). Ik had echter niet veel zin en tijd om alles uit te stippelen en er een uitgebreid plan van te maken dus alles is tamelijk beperkt gebleven tot het uittekenen (met potlood en papier, geen CAD toestanden) van de rompmallen alsook het uitprinten van de ribben (standaard no nonse CAP21 profiel) via profili. Zeer leuk aan het uitprinten met een laserprinter is ten andere dat je de papierenprofielen met een heet strijkijzer op het hout kan strijken.
Ik weet dat er geen delta box aanwezig is in de vleugel maar de vleugel is , zelfs voor het bespannen, reeds zeer stijf.
Ik ben nu een beetje "en parcours" bezig met het uitstippelen van hoe het nu verder moet, nu we komen er wel.



Het toestel heeft een span van 95 cm, de koorde van de ribben zijn 25 cm en ik hoop onder de 500 gr uit te komen. De vleugel weegt nu, onbespannen, 66 gr.