3D switch, wat gebeurt er?

• Topicstarter Topicstarter DaveML
  • Startdatum Startdatum
Een hoge mate van RTFM...
De Pit is voor pitch trim en de PLT is voor throttle trim.
Ze werken wel in de normale stand maar in de 3D stand heb je ze echt nodig..
Als je normaal kan hoveren draai dan maar eens voorzichtig aan de een en de ander als je 1 meter hoog bent..
met de PLT zal het toerental hoger worden.
Met de PIT zal de Pitch hoger worden en dus meer stijg kracht krijgen. Door die hogere stijgkracht zal je toerental weer inkakken...
Normaal is het bij beginners wel handig met een vrij hoog toerental te hoveren omdat de centrifugaal kracht dan vanzelf voor stabiliteit zorgt...Dus Pit vrij laag (10 a 11 uur) en PLT op 2 a 3 uur.

Benno

Zijn die PLT/PIT knoppen niet alleen te gebruiken als je 3D vliegt? Denk dat ze normaal "gelocked" zijn.. Heb al eens geprobeerd ermee te "spelen" tijdens de hover, maar niets dus. :p

Zijn die PLT/PIT knoppen niet alleen te gebruiken als je 3D vliegt?
In dat geval moet je natuurlijk overschakelen op 3D... Probeer ik liever nog even niet.;)

Een hoge mate van RTFM...

P.s. @ Plantjes Benno > Als je "RTFM" als RoTations per Flight Minute kunt uitleggen mij excuses ;), maar wanneer je een slechte engelstalige handleiding hebt is dit forum best een uitkomst. Toch bedankt voor je reactie,...

Laatst bewerkt:
In dat geval moet je natuurlijk overschakelen op 3D... Probeer ik liever nog even niet.;)

P.s. @ Plantjes Benno > Als je "RTFM" als RoTations per Flight Minute kunt uitleggen mij excuses ;), maar wanneer je een slechte engelstalige handleiding hebt is dit forum best een uitkomst. Toch bedankt voor je reactie,...

Idd Benno, niet alle manuals zijn zo duidelijk. :2gunfire:

Uhm , PIT en PLT heeft temaken (weet ff niet meer welke van de 2, ESKY HB king V2 linkse draai knop ) met, als je niet in 3d modus vloog kon je daarmee je toerental en pitch regelen.
Duidelijk???? zo niet wil ik het best nog eenkeer uitleggen.
hahahaah
anders moet je het gewoon eenkeer uitproberen, open en dichtdraaien die 2 knoppen.

Zijn die PLT/PIT knoppen niet alleen te gebruiken als je 3D vliegt? Denk dat ze normaal "gelocked" zijn.. Heb al eens geprobeerd ermee te "spelen" tijdens de hover, maar niets dus. :p
Pit werkt op een E-Sky zender in ieder geval wel in normal mode!

Back