3D tekensoftware voor het maken van offroad baan

Hallo, medeforumers
Ik zou graag met de pc een offroadbaan maken, liefs 3D dus dat ik de werkelijke layout kan maken. Wil hem dan op cd/dvd willen zetten als presentatie.
Heeft iemand hier enige ervaring mee, eventueel welke software. Ben zelf al aan het zoeken geweest maar ben een leek op dit gebied en is het zoeken naar een speld in een hooiberg.

Er zijn hiervoor meerdere oplossingen.

3DStudioMax: Kan je prachtige animaties mee maken, alsof je al op de baan rijdt!
Solidworks: Is beter voor bematingen, berekenen van benodigde materialen, etc.
Blender: is gratis maar er zit geen gebruiksaanwijzing bij dus lastig te leren.

zoiets zoek ik ook. maar een vriend van mij zei dat je paint.net zou kunnen gebruiken ik weet niet hoe en wat. maar het is een mooie programmo zegt hij.

Waarom zou je een 3D tekening van een off-road baan willen maken ?

Solid-works is daar denk ik niet echt geschikt voor. het is een echt tekenprogramma in plaats van 3d design.

Als je eens een plattegrond wilt tekenen van je baan met alle maten:
breedte van de baan
diameter van bochten
lengte van rechte stukken
en de afstanden van je jumps en daar ook maten van hoe hoog enzo bla bla,

en je stuurt hem even op naar mij (PM me maar voor de mail)

dan zal ik eens kijken wat ik voor je kan beteken ok ?

Waarom zou je een 3D tekening van een off-road baan willen maken ?

Solid-works is daar denk ik niet echt geschikt voor. het is een echt tekenprogramma in plaats van 3d design.

Als je eens een plattegrond wilt tekenen van je baan met alle maten:
breedte van de baan
diameter van bochten
lengte van rechte stukken
en de afstanden van je jumps en daar ook maten van hoe hoog enzo bla bla,

en je stuurt hem even op naar mij (PM me maar voor de mail)

dan zal ik eens kijken wat ik voor je kan beteken ok ?

Het Plattegrondje is er al wel, maar wil er nu graag zelf een 3D design van maken. Iemand met een idee, voor een leuk en niet al te moeilijk programmatje om dit te doen.

Dat er bij de meeste race spellen ook een optie bij zit om zelf een baan te maken weet ik, maar kan ik dit dan ook voor een presentatie gebruiken.

@jurre corally cct: leuke baan maar ik wil niet kopiëren en daarbij heb ik al op google gezocht en nog steeds zoekende. Ik hoef het ook niet helemaal voorgekauwt te krijgen, maar ben alleen benieuwt of er iemand is met ervaring in dit soort dingen.

Print Screen is de magische knop op je toetsenbord, om alles wat op dat moment op je scherm weergegeven wordt op te slaan in een jpg afbeelding. Daarmee kan je dus uit de voeten om stilstaande beelden in je presentatie te steken. Bewegende beelden zou ook moeten lukken, er staan genoeg home-made trackmania filmpjes op youtube. Maar hoe je dat doet weet ik niet.

In trackmania:

OffroadCircuit.png

't enige nadeel is dat je geen diagonale baanstukken hebt.

Back