3d vliegen

hey mensen

wie heeft er verstand van 3d vliegen met vliegtuigen? of een link oid.....
ik vlieg al zo'n 6 a 7 jaar met heli's 3d en ben sinds deze week in het bezit van de slick 3d 480 van e-flite......het leek me geinig om eens een plank te proberen..... het bouwen zal wel goed komen alleen vroeg ik me af, hoe dat zit tijdens het vliegen met half gas enz... ik heb mijn leven lang nog nooit een vliegtuig de lucht ingestuurd dus vandaar deze vraag......we gaan de reacties zien.....alvast bedankt mannen.......

Gewoon de lucht ingooien en rammen aan die knuppels, vaak ben je te schijterig

Als ik zo het draadje even vlug doorlees valt het me op dat niemand een waarschuwing geeft dat een E-Flite Slick 3d 480 niet bepaald een kist is om mee te beginnen.

Nou heb je gelukkig ervaring met heli vliegen, en dat zal best wat voorsprong geven (vlieg zelf geen heli dus heb geen idee verder) maar eigelijk zou je veel beter kunnen starten met een hoogdekker / trainer.

Wil je toch starten met een 3D kist, zorg er dan minstens voor dat je low-rates op je zender instelt, en minstens zo belangrijk: flink wat Expo (Exponantial)

Justa, de waarschuwingen zijn er wel geweest. De expo en uitslagen zijn al meerdere malen besproken.
Mits rustige roeruitslagen zal dit wel goedkomen. TS heeft een duidelijk doel voor ogen en filtert de aangeboden info naar eigen inzicht. Nu is het aan hem :-)

euhm.. heb ik wel gegeven ;-)
voornamelijk uit het oogpunt van een andere helipiloot die met een vliegtuig is verder gegaan.

als helipiloot heb je een vliegtuig vrij vlot door. trainer vond ik zelfs irritant, omdat hij een beetje zelfrichtend was.
grootste valkuil is te langzaam vliegen, en het landen.
en voornamelijk de combinatie: te langzaam bij de landing ;-)

verder zijn de meeste helipiloten met 3d neigingen redelijk gewend aan een agressief vliegend toestel.
toendertijd heeft mijn instructeur mijn trainer ingevlogen, toen ik ging vliegen heb ik eerst de uitslagen x2 gedaan... zat voor mijn gevoel geen beweging in..

Denk best dat het goed komt, gewaarschuwd mens telt voor 2 :mrgreen:

Grootste valkuil is het cicuitje vliegen met wat wind, de helipiloot houdt vooral de grondsnelheid in de gaten en bij meewind ziet hij zijn model plots uit de lucht vallen. Een helie blijft gewoon hangen maar het vliegtuig valt plots weg en dan is het vaak te laat.

Back