3D vliegtuig voor weinig geld

• Topicstarter Topicstarter wannabe_moderator
  • Startdatum Startdatum
W

wannabe_moderator

Guest
Hallo,

Ik heb dus een tijdje geleden een skyscooter gekocht en kan er nu al ( redelijk ) goed mee vliegen. Nu zou ik graag een 3D vliegtuig willen kopen + alles nodig om ermee te vliegen maar mijn maximum budget is 250 euro. Ik ga niets van mijn vorige vliegtuig hergebruiken ( zender was maar 2 kanaals ). Ik wil graag wel een 4 kanaalszender. Ik zal het vliegtuig online kopen. Gelieve te zeggen wat ik nodig heb + links van de websites.

Bedankt :)

Er vanuitgaande dat het electro a la schockflyer wordt:

Graupner MX-12 computerzender: 85 euro
MZK Quatra ontvanger: 45 euro
3x servo: 30-60 euro
Lipopakket: 15-45 euro
Lipo4/Ultramat 10 lader: 20-55 euro

Dat is al ruim 200 euro...

Voor buiten vliegen zou je aan een fietsbel brushless met regelaar kunnen gaan, goedkoper is er niet (samen 45 euro)

EPP 3D kist hiervoor zoals de ZoomZoom 4D (60 euro) of zelf bouwen uit depron (25 euro...)

Peter

Han Veldhuis zei:
eerste advies is ...... door-sparen

hierbij sluit ik mij volledig aan.

Oh ja ga naar een club, dan krijg je direct goede hulp op dit gebied. 3d vliegen is nog lang niet zo gemakkelijk als het eruit ziet. Velen roeren maar wat in de pot, (ik ook nog hoor :oops: ) maar netjes de figuren afwerken, in een bepaalde volgorde aan elkaar breien en dan in een beperkte ruimte plaatsen is toch iets moeilijker.

Ja, maar RC JePe heeft net de prijs van de MZK sexta net met 10 euro verhoogd...

En 3D vliegen is helemaal niet zo moeilijk, ik vlieg gewoon in m'n tuin :)
"De beste piloten zijn vaak degenen die ondersteboven door een schutting proberen te vliegen, niet degenen die de 3D figuren het mooist uit kunnen voeren" aldus de jury van ETOC (wie weet eigenlijk wat dat is? :lol: )

En als je er een zelf bouwt (een Indoor Ultimate bijvoorbeeld) zullen de kosten nooit meer dan (ja je kunt het jezelf ook duur maken...) 10 euro zijn voor de hardware:
3mm depron plaat: 2,50
carbon stangen (incl. carbon stuurstangen): 3
kwiklinks en stuurhoorntjes: 4
totaal 9,50

En de MX-12 is inderdaad MOOI... ik heb zelf een MC-12 en die heeft me ook nog nooit in de steek gelaten :D

Back