@brutus :voor methanol ombouw zou ik zeggen: no problemo..
voor een originele benzinetuf, die blijkbaar werkelijk uit gaat bij de overgang tussen lage en hoge naald lijkt het me niet wenselijk..
Zeker als de motor ook werkelijk uit gaat bij de overgang..
nu had ik zoiets een tijdje terug ook..
en voor het achterhoofd, ik ben echt een grote zeikerd op afstelling of niet lekker lopen van een motor..
Ik ben begonnen met hoover.. dus veel half/3/4 gas.
dus de overgang tussen de naalden moet goed zitten.
ik merkte dat hij precies in het hoover toerengebied slecht oppakte, waardoor ik dus altijd te laat was.
ging wat beter opletten (ik vlieg niet veel in dat toerengebied), bleek dat de motor zowieso slecht oppakte vanaf iets onder half gas.
op de grond bijna niet te merken. in de lucht dus wel.
Tijd aan het klooien geweest.
kwam er niet uit.
kap eraf gesloopt. ff een uurtje voor uitgetrokken op het veld, meter erbij.
even de naalden op fabrieksinstelling. en volledig opnieuw afstellen.
in mijn geval kwam het er op neer dat mn lage naald een halve slag te ver open stond.
tijdens normaal vliegen geen probleem. maar als ik echt vermogen ging vragen op halfgas.. dan dus wel
voor een originele benzinetuf, die blijkbaar werkelijk uit gaat bij de overgang tussen lage en hoge naald lijkt het me niet wenselijk..
Zeker als de motor ook werkelijk uit gaat bij de overgang..
nu had ik zoiets een tijdje terug ook..
en voor het achterhoofd, ik ben echt een grote zeikerd op afstelling of niet lekker lopen van een motor..
Ik ben begonnen met hoover.. dus veel half/3/4 gas.
dus de overgang tussen de naalden moet goed zitten.
ik merkte dat hij precies in het hoover toerengebied slecht oppakte, waardoor ik dus altijd te laat was.
ging wat beter opletten (ik vlieg niet veel in dat toerengebied), bleek dat de motor zowieso slecht oppakte vanaf iets onder half gas.
op de grond bijna niet te merken. in de lucht dus wel.
Tijd aan het klooien geweest.
kwam er niet uit.
kap eraf gesloopt. ff een uurtje voor uitgetrokken op het veld, meter erbij.
even de naalden op fabrieksinstelling. en volledig opnieuw afstellen.
in mijn geval kwam het er op neer dat mn lage naald een halve slag te ver open stond.
tijdens normaal vliegen geen probleem. maar als ik echt vermogen ging vragen op halfgas.. dan dus wel