Die houtlijm is gewoon goed.
Dat plekje zelf lijkt niet kritisch voor de totale sterkte, maar is het wel..
die plank is dun.. maar maakt wel een doos van je frame. (neemt torsie op)
en draagt kracht over van het landingsgestel naar de rest.
zou je het open laten, zal het best een tijd goed gaan. maar waarschijnlijk komt er wat teveel flex in het frame, en gaat ie op den duur scheuren bij de lijmnaden.
de lengte plank is het ding wat sterkte/stijfheid geeft, in zoverre is het erg belangrijk dat de plank als geheel weer sterkte krijgt
kortweg, oppervlakken goed glad (lijmoppervlak), en waar je aansluit op de bestaande plank aan de binnenkant een extra stukje hout op de naad, zodat de kracht in de lengte van de vezel goed overgedragen kan worden.
Nu ben ik vaak wat zwaar in de bouwtechnieken..
maar het voordeel daarvan is wel dat er in de regel niets zomaar uit elkaar valt in de lucht
Die hoekprofielen hebben ze (hier tenminste) gewoon bij de bouwmarkt.
zijn misschien een tikkie dikker, maar daar kom je wel uit
qua kleuren van bougies:
die tekenen vrij vlot
4 vluchten is iig wel genoeg om wat zwart te geven indien rijk
En als de bougie er zo bij hing, zou je inderdaad denken dat hij er in zat tijdens de landing..
dan zou de oorzaak voor de motoruitval niet daar liggen (zou je denken)
hoe stopte de motor, en wanneer?
Gaf je vanaf lage toeren vlot gas en opeens "pop" uit?
of een lange periode volgas en langzaam afstervend uit?
misschien dat het samenvalt met de eerste vluchten van het jaar..
misschien wat ingedikte olie ergens in de carb, bijvoorbeeld
toevallig mijn 35cc, waar ik ook de membramen in vervangen heb (dus ik zat op de afstelling te letten toen ik hem aanslingerde)
mijn gok was dat de naalden misschien dicht moesten (nieuwe membramen, betere pompwerking, was mijn gedachte), blijkt dat de naalden juist een aardig stuk open moesten..
an sich wel leuk lopen, maar pakte niet lekker, liep wat moeilijk naar hoge toeren, eenmaal op toeren en weer naar stationair nooit meer oppakken (pop en uit)
hoofdnaald net zo lang open gedraaid tot de toeren iets terug liepen volgens de meter..
lage naald net zo lang open gedraaid tot hij mooi in de overgang zat, en oneindig stationair kon draaien zonder hik bij spontaan oppakken
denk per naald zomaar 1/4 slag.. laag wat meer dan hoog..