3dhs 89 slick

Op dit moment heb ik een ander probleempje. De uitlaat heb ik al 2x terug gedemonteerd omdat deze niet helemaal afsluit tegen de cilinder.
De pakking is al enkele keren hergebruikt na demontage vorige cilinder. Misschien deze toch ook maar vernieuwen?
Heb wat hittebestendige pasta voor uitlaten er tussen gesmeerd maar nog steeds lekkage.
Zie foto's.
Lichte zwarte spatten te zien.
DSCN3227.JPG

zwarte olie tussen de koelribben.
DSCN3228.JPG

DSCN3231.JPG
 
ALTIJD als het kan, een nieuwe pakking monteren. Niet te lang mee door rommelen, anders zijn straks de afdichtingsvlakken niet meer recht en vlak en dan krijg je het nooit meer dicht (tenzij je weet hoe je die vlakken weer perfect recht krijgt..
 
Een idee of dit zelf te maken/snijden is uit speciaal materiaal? Alhoewel ik twijfel want dit lijkt gemaakt uit een soort aluminium binnenin.
Anders is het direct een volledige set met alle dichtingen voor dle61 die ik kan vinden.
 
Volgens mij moeten die uitlaatpakkingen wel los te vinden zijn, lijkt me stug dat je alleen complete setjes kunt kopen. Volgens mij moet je bij elke zaak die uitlaatbochten en dempers voor deze motoren verkoopt ook losse uitlaatpakkingen kunnen vinden.
Zelf maken kan wel, als je het juiste materiaal en gereedschap hebt.
 
Uitlaatpakking heeft Bert (aerobertics) vast wel liggen, de nieuwe pakking normaal vastdraaien en even zonder motorkap de motor laten lopen, met warme cilinder nog even natrekken met een veerring achter de bout en het zal niet meer loskomen of lekken
Wel eerst ffchecken of het pasvlak van het spruitstukje nog vlak is
 
Laatst bewerkt:
bij een autohandel een vel pakkingpapier halen.
ik heb wat dikker spul, rond 1mm dik
kun je zelf snijden wat je wilt

ik knip de buitenkant een tik ruim uit
met sec. lijm plat op de uitlaat plakken
met een stanleymes de opening uitsnijden, de boutgaten open maken.
en hoppa, past altijd
 
Laatst bewerkt:
Ga eens op zoek gaan. Vandaag beide vlakken gecheckt. Aan de motor lijkt deze ok maar de flens van de uitlaatbocht was toch niet meer 100%.
Deze heb ik terug opnieuw vlak gezet.
 
Ik merk wel bij het aanspannen dat deze pakking een beetje indrukt.
Moet hierbij opletten dat ik de bouten niet te hard aantrek want dan zal ik de flens van de uitlaatbocht terug krom trekken denk ik.
 
dat is ook het idee, dat pakkingpapier/karton/spul drukt inderdaad in
maar als je niet goed aantrekt, blaast hij ertussenuit
zoals met alle boutjes en schroefjes in de modelbouw, enig verstand gebruiken met aantrekken
maar of je nou een koper of een zelfgemaakte pakking ertussen hebt, dit zou qua aantrekken niet uit moeten maken
loslopen is ook niet handig..
 
Idd. Net even testrun gedaan. Ik kon de boutjes nog een goed stuk bijtrekken nadien.
Dus lijkt me nu wel goed met deze nieuwe pakking.
 
Net even testrun gedaan. Ik kon de boutjes nog een goed stuk bijtrekken nadien.
Check de eerste paar vliegmiddagen nog maar regelmatig of die uitlaat nog goed vast zit. Want meestal komt die pakking nog wel aardig wat na.
Kan sowieso geen kwaad om dat regelmatig te controleren.
 
Misschien niet echt hier de ideale plaats voor een lipo vraag maar ga toch proberen hier in m'n topic.
Voor m'n ontvanger in m'n slick gebruik ik 2x 2s 2500mah lipo's en 1x 2s 1600mah voor ontsteking.
Na een vliegnamiddag doe ik meestal 3 tot 4 vluchten.
De lipo's zijn dan ongeveer nog 75% vol gemeten met zo'n lipotester na deze vliegnamiddag.
Meestal ga ik deze lipo's toch opnieuw vol laden de dag voor een nieuwe vliegnamiddag.
Ik vraag me af of dit wel altijd verstandig is? Ik gebruik altijd maar een 25% van de batterij.
Misschien beter niet laden en gebruiken voor 2vliegnamiddagen? Dan denk ik dat de lipo's dan nog 45-50% over zullen hebben.
Hoe doen jullie dat? Altijd laden ongeacht hoeveel er nog over was? Of....
 
gewoon elke keer bijladen ....
maak daar een gewoonte van dan kan je niet meemaken dat je per ongeluk vergeet te laden
een lipo kan prima tegen gedeeltelijke ontlading, vroeger met NiCd en NiMh was dat wat anders
 
Wat ik wel zou doen is de accu's pas zo kort mogelijk voor de vliegmiddag op te laden (LiPo's laden prima snel, dus dat kun je een uurtje voor vertrek naar het plein doen), want LiPo's houden er niet van om vol weggelegd te worden.

Maar om heel eerlijk te zijn: Mijn zender heeft een LiPo, en die laad ik pas als de spanning beneden de 6,5V komt. Mijn modellen hebben bijna allemaal NiMH, omdat die er wel tegen kunnen vol weggelegd te worden. Die laad ik direkt na thuiskomen, en nogmaals kort vlak voor de volgende vliegmiddag.
 
Ik heb de laatste tijd meerdere deadstick landingen moeten maken. Een tijd geleden heb ik met wat tips van hier mijn motor beter afgeregeld. Althans dat dacht ik toch. Motor reageerde nochtans zeer goed op de sticks en pakte goed op.
Resultaat kon je zien in post 189.
De laatste tijd probeer ik mijn manoeuvres wat uit te breiden. Ik probeerde terug een soort blender recht naar beneden om dan abrupt over te gaan op een inverted flat spin. Hierop viel meestal
motor uit.
Als hij dan eens bleef lopen dan viel deze direct uit bij het openen van de throttle naar volgas. Een gewone flat spin geen probleem met motor enkele bij rugvluchten waar ik de gas stick volledig dichttrek naar stationair.Volgas rugvlucht ook geen problemen.
Nu heb ik de motor opnieuw afgeregeld welke ik enkel de L-naald rijker heb gezet. Ik heb m'n vliegtuig ook onderste boven gelegd zodat ik kon zien dat de motor ook goed oppakt bij rugvlucht. Ik heb de L-naald toch zeker iets meer dan een kwart extra open moeten draaien vooraleer de motor niet meer uitslaat. Ook alles afgeregeld met motorkap erop.
Ik merk wel dat de motor nu wel iets rijker loopt op stationair bij rugvlucht. Rookt iets meer. Bij normaal vlucht merk ik niks van rook. Iemand een idee of dit erg is om iets rijker te zitten bij stationair toerental?
Belangrijkste lijkt mij toch wel dat motor niet meer uitvalt want hierdoor al herstelwerken gehad.
Mvg Wes.
 
Back
Top