3e ESH bijeenkomst voor electro speedboten in Zutphen

• Topicstarter Topicstarter BJ
  • Startdatum Startdatum
Voor de geintresseerden, komende zondag 8 juli is in Zutphen op de vijver naast het Graaf Otto Zwembad de 3e ESH wedstrijd van het jaar.
Er wordt in 5 klassen gevaren en de 1e heat begint naar verwachting 10.30 uur. Er worden 3 heats in elke klasse gevaren. Wat meer info kun je vinden op ESHl.
Vooralsnog worden alle klassen gevaren op de bekende driehoeksparcours, dus voor de hydro aangedreven modellen wordt het weer spectaculair! :o

Wil je 's zien hoe het toegaat bij een vaardag van de ESH kom 's kijken! Het is trouwens ook zeer interessant voor de nieuwelingen die zich aan het oriënteren zijn op dit gebied, of vaarders die misschien in de toekomst wel zin hebben 's mee te willen varen. Lekker varen, veel info opdoen en een leuke dag aan de waterkant, wat wil je nog meer.

Hopelijk krijgen we door het jaar heen wat meer E-speedvaarders erbij, zou zeer welkom zijn; Op wedstrijd gebied -als je dat in Nederland nog zo mag noemen tenminste- zijn de meesten toch hun set up aan het testen (waar niet eigenijk!).
De ESH boten varen weliswaar niet zo hard als op een SAW, maar in ieder geval wel wat langer :wink: .
We proberen toch met z'n allen de electrospeed steeds wat meer bekendheid te geven, dus hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Dus heb je komende zondag niets te doen, kom 's langs!

Groeten BJ

Hallo BJ,

De Friezen hebben nieuwe motoren in de Mono 1, dus die gaan zondag a.s. weer als vanouds! (hopen we)

Zorg jij voor mooi weer langs de waterkant?

Iedereen die eens wil zien, hoe het er aan toe gaat in wedstrijdvarend Nederland, op naar Zutphen!

Groeten, Jan.

Mooi weer meebrengen moet kunnen, het is vandaag bij ons al goed weer, nog wel wat veel wind maar dat zal zondag wel minder zijn. Zo te zien zitten we met dit weekend echt heel goed tussen de buien door! :), volgende week wordt het al meteen weer anders... :mad:

Zondag de oude vertrouwde Baracuda maar 's testen in de Mono 1 (1e keer dit jaar!). Zoals ik al vermoedde bleek de vorige keer het pakket dat ik gebruikte in Zwolle toch een kapotte cel te zitten. Inmiddels begint een ander pakket (eco) ook al kuren te vertonen deze week, maar ik heb vrijdag al een ander pakketje in elkaar gesoldeerd en die wordt momenteel rustig geformeerd. Gaat wel goed komen. :wink:

Na volgende week ga ik 's rustig alle 7 cel pakketten nalopen: ontladen, formeren, laden, testen, meten, temperaturen, enz. Ondanks het altijd goed behandelen van de accu's sluipt er altijd weer 's wel een kapotte cel of cellen tussen, hoe goed je het ook bijhoudt. Hopelijk komen er na morgen geen andere slechtwerkende pakketten bij... :roll:
Tot zondag!

Groeten BJ

Wij hebben vandaag een druk programma afgewerkt:

Vanochtend eerst een nieuw pakketje van 7 cellen in elkaar gesoldeerd en geformeerd.
Vanmiddag alle boten een keer of twee gevaren, om de cellen weer even wakker te krijgen.

Da's in Sneek altijd goed voor veel volk langs de kant, omdat we in de gracht varen, het winkelend publiek komt uit alle hoeken en gaten op het geluid van de motoren af.

Natuurlijk de bekende vragen en opmerkingen:
Dat gaat hard, da's benzine zeker...?
Waar kun je die kopen?
Zo een heeft mijn zoontje ook, maar die gaat niet zó hard.
Papa, papa, ik wil ook zo'n boot!

Als pappa dan hoort wat een bescheiden Mono 1 kost, wordt het kind redelijk rap afgevoerd: "Kom, we gaan een ijsje halen..."

Oan't moarn!

Jan.

Hallo Jan,

Was je me net even voor met het vermelden van de uitslagen en foto's op de ESH site :o .
Het was inderdaad weer een leuke maar drukke racedag, toch aardig wat set ups kunnen testen en zo weer wat wijzer geworden richting NK. Ach, je blijft er zo mee bezig, niet?
Mono 2 ging lekker met 5 man tegelijk 8) , maar het blijft wel oppassen. Met de Mega Dragster toch niet slecht gevaren met 3 zeer stabiele heats en een oude motor.
Maar gezien de uitslagen is er in alle klassen goed en snel gevaren, en zo te horen had iemand eigenlijk überhaubt schade aan zijn boot overgehouden. Heb ik verder ook niet echt over gehoord, bij mij is er -op 2 carbon propjes na- ook geen schade geconstateerd. Dat scheelt alweer :wink: .

Ik ben momenteel bezig de 7 cel pakketten 's goed te testen, en dat levert weer wat aardige gegevens op. Mijn oude GP 3300 2e generatie paketten zijn blijkbaar nog altijd best redelijk goed en zouden in theorie de 8 min. nog wel moeten kunnen halen, maar de praktijk wijst toch anders uit aangezien je dan met continu wisselende stromen te maken krijgt en ook die pieken door je accupakket heen (vooral met bochten en wat vaker opstarten v/d boot) nekken je dan. In de Mono 1 bijv. met een 34,5 K schroef varen ipv 37,5 K zou je dan weer een heel eind kunnen komen qua vaartijd met die 3300's, maar ja de ronden hé, die worden dan wat minder.

Groeten BJ

Back