3e F3A-B/C wedstrijd te Gouda (16/6)

Discussie in 'F3A' gestart door Alexzzz, 12 jun 2007.

  1. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Hij komt al weer dichterbij (zaterdag a.s.) Hoe is de voorbereiding van iedereen? Ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik er totaal niks aan getraind heb meer ivm tentamens, maar goed :roll: Ook geven de weersvoorspellingen ronduit hondenweer op, ik hoop dat daar nog verandering in komt....

    Grt.
     
  2. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    ze geven voor al kans op een onweers bui met een beetje mazzel zijn wij alklaar met vliegen

    ik heb voor al geoefend op de zelfde diepte te blijven vliegen en het rudderen natuurlijk
     
  3. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Afgelopen zondag wat kunnen vliegen.
    Doordat er weinig tot geen wind stond nu voor het eerst goed kunnen zien dat in de 'loops' en 'uplines' het toestel er naar links uit schroeft / loopt.
    Ik moet dus nog wat experimenteren met de scheefstelling. Aangezien ik weinig kans zie om voor zaterdag te zien of de veranderingen wel het gewenste effect hebben zit ik te twijfelen of ik het maar laat of 'in de blind' wat aan de scheefstelling rommel en dan maar wat trim in de eerste passage.
    Jammer dat er niet voor iedereen een trimvlucht / aan-het-veld-wen-vlucht is.
     
  4. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Zeker jammer, in Uden scoorde ik om die reden in de 2e en 3e vlucht 23 punten meer dan in de 1e..... :roll:

    Grt.
     
  5. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    Een beetje Off-topic:

    Maar hoe komt het dan dat bepaalde piloten dit voorrecht krijgen en andere niet ???

    ... en zo ja hoe wordt bepaald welke piloten hier recht op hebben ???

    Iedereen gelijk voor de wet en toch zeker bij een wedstrijd (of mis ik hier iets.)

    Greetz

    P.S. Misschien F3A kandidaat.
     
  6. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Alleen de voorvliegers kunnen nog even wennen, maar in de C klasse was die er alleen de 1e wedstrijd, voor de B wel iedere wedstrijd (voor zover ik het begrepen heb)

    Grt.
     
  7. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    UNK de programma's zijn toch bekend... normaal mag NIEMAND vliegen voor de wedstrijd...
    Je kan natuurlijk al een dagje eerder gaan om nog een vluchtje te doen hé
     
  8. jobverkerke

    jobverkerke

    Lid geworden:
    30 mei 2005
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Tilburg
    voorvliegen gebeurt op iedere wedstrijd, maar is niet gericht op de piloot om te kunnen oefenen. Maar dit is een calibratievlucht voor de juryleden. na de calibratievlucht overleggen de juryleden, en bespreken de vlucht.
     
  9. jobverkerke

    jobverkerke

    Lid geworden:
    30 mei 2005
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Tilburg
    Ik wens jullie trouwens allemaal veel plezier en succes aanstaande zaterdag. Ik kan er helaas niet bij zijn omdat ik voor mijn werk op reis ben.

    groet Job
     
  10. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
    Wat betreft de voorvlieger:

    De reden dat er een iemand als voorvlieger mag optreden is om de jury onderling te kunnen calibreren. Na de voorvlucht bespreekt de jury de voorvlucht en controleert onderling de punten. Op die manier kan er nog gecorriceerd worden als een bepaald jurylid mogelijk een figuur verkeerd interpreteerd en dus verkeerde punten geeft.

    Het voorvliegen is dus niet bedoeld om een piloot een voordeel te geven.

    Voor F3A-C is er helemaal geen voorvlieger.

    Voor F3A-B wordt de laatste vlieger uit de lijst genomen. Deze lijst wisselt iedere wedstrijd.

    Voor F3A wordt de voorvlieger gekozen uit de top-5 van de vliegers van de vorige wedstrijd.
    De vlieger die de betreffende wedstrijd dag het laatste aan de beurt is en dat jaar nog niet eerder heeft voorgevlogen 'moet/mag' voorvliegen.


    Groet
    Winfried
     
  11. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Maar je hebt er uiteraard als vlieger wel voordeel van, hoe dan ook :wink: :D

    Grt.
     
  12. hezik

    hezik Guest

    Het voorvliegen had ik ook al eens wat voor gevraagd, maar ja, wat moet je dan.. je zou F3A-C kunnen laten voorvliegen door F3A-B piloten en de F3A-B door F3A-A piloten, maar dan?

    De argumentatie erachter vind ik overigens raar.. dat je de jury graag op één lijn hebt, lijkt mij logisch, maar is het dan niet beter om één dag in het jaar gewoon een meeting te organiseren met jury en een paar piloten zodat alle neuzen weer één kant opstaan?

    Eigenlijk is het krom dat ze hiervoor de top-5 piloten pakken; dat is al de top-5 dus om die dan nog een extra voordeel erbij te geven.. aan de andere kant, we hadden het hier op de club over en toen merkte iemand terecht op 'alsof dat extra vluchtje voor die piloten wat uitmaakt', waarschijnlijk niet inderdaad.

    Voor ons, of mij in elk geval, zou het prettig zijn als ik op de dag zelf nog even kan vliegen, om 'het gevoel' even goed te krijgen, kan het niet goed omschrijven wat het is, maar de 1e vlucht van een dag is tot nu toe bij mij altijd een van de slechsten.. ik kan mij voorstellen dat dat op een bepaald niveau niet meer zo is.

    Anyways, terug on-topic, de weersvoorspellingen voor de volgende wedstrijd zijn nog niet echt positief te noemen. Ik sprak vandaag iemand van de aanstaande jury en die ging er eigenlijk al vanuit dat de wedstrijd niet door zou gaan. Nu is de persoon in kwestie wel beroeps-optimist, maar toch..

    Ze hebben dit jaar al eens bij het voorvliegen een toestel de mist in zien verdwijnen, en toch het halve land daarvoor door moeten reizen, dus ik kan mij zo indenken dat we komend weekend vrij gaan hebben.. helaas..

    Om op de vraag uit het topic terug te komen; vorige week 2 gallon weggevlogen en deze week nog niets. Zit op rantsoen en donderdag en vrijdag kunnen er misschien nog een paar vluchten af, en dan moet het weer gaan gebeuren. Eens kijken of ik deze keer niet iedereen 'ooooh' of 'aaaah' kan laten zeggen als m'n toestel op 2 meter afstand de bomen passeert :p

    Het landen gaat de laatste tijd eigenlijk best goed, zeker nu ik het lef ontwikkeld heb om de motor gewoon uit te zetten op de final. De motor loopt ook lekker de laatste tijd, geen uitvallers meer gehad, hij draait stationair de tank leeg als het moet.

    Had een pootje gebroken van het landingsgestel, maar daar is alweer een vervanging voor gevonden. Naar aanleiding van de laatste vluchten bij windstil de zijstelling nog iets aangepast, eens kijken of er nu minder rudder nodig is in stijgende figuren :p
     
  13. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Man, waar haal jij toch de tijd vandaan om te vliegen. Vandaag voor het eerst mijn spullen in de auto gemikt om na werk ook even een gewijzigde zijwaartsstelling te testen. Wel na overleg met het thuisfront natuurlijk, vrouwlief moet nu alleen eten.
     
  14. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Gelukkig is het deze keer eens lekker in de buurt voor me, dan rijd ik niet al teveel km's voor niks als het op de wedstrijd zelf niet door blijkt te gaan :lol:

    Grt.
     
  15. br@m

    br@m

    Lid geworden:
    19 apr 2006
    Berichten:
    1.088
    hezik is nog dink 8)
     
  16. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    WAF weten we ondertussen, maar deze nog niet :?: :lol:

    Grt.
     
  17. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Alex, jij werkt niet en Urlien wel.
    Dan ben jij sink
     
  18. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik weet het nu nog niet :roll: Ik werk overigens wel, maar dat maakt even niet uit verder :wink:

    Grt.
     
  19. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Na de yup zijn er diverse afkortingen van leefomstandigheden ontstaan.
    Dinky's is een van de gebruikelijke.
     
  20. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Als jij ook een inkomen verwerft met dat werk dan wel want dan ben jij ook een Dinky.
     

Deel Deze Pagina