@Bert, Ik zou zeggen doe maar een aantal data voorstellen. Lijkt me inderdaad erg leuk om met een groep een trainigsdag te houden. MVG, Jeroen van Gog
Heb er zin in. Bert, ik probeer vanaf morgen over te schakelen op een ander toestel, voor jou straks geen onbekende. Hij lag al zo'n 2,5 jaar te wachten.
ik heb een bak nodig en wel een hele groote jemig... ik zit nu echt op hete kolen ik wil hem nu, ik wil hem nu, ja ja geduldt is een schone zaak nu ben ik dus echt de enigste
dit is wel lastig uit leggen zo op een forum maar zal een poging doen een spin zul je wel kennen en een stall ook wel nu is de bedoeling dat je het vliegtuig overtrekt (kunnen onze vliegtuigen eingelijk niet) de neus door de horizon laten vallen (up loslaten) dan links rol en richting geven en up er ook bij 3 slagen vlak uitkomen een einde door laten vallen en weer horizontaal gaan vliegen bij een schouderworp is het vliegtuig niet in een stall (overtrokken) gekomen daardoor ga je geforceerd een spin sturen met gevolg dat 1 vleugel tip niet weg valt maar de ander er over heenkomt je begint overdeven eerst met een rol dan pas ga je naar beneden als je het niet begrijpt dan hoor ik het wel
Ok, en een gestuurde 3x360 bocht is ook niet de bedoeling. Ik probeerde t vanmiddag een paar keer met mijn AcroMaster, ding laat de neus vallen en t wordt een soort verticale rol 3 slagen naar beneden. ?Is de bedoeling? Ik had nog willen komen kijken, maar werd hier van t veld af gespoeld. Volgens buienradar.nl gingen jullie ook wat nattigheid krijgen, dus ging ik maar niet meer dat hele stuk rijden. De vochtigheid daar is meegevallen begrijp ik.
ja in het kort wel door veel uitslag te geven rem je behoorlijk af het is eingelijk een vrile en een keer komen kijken mag altijd met de regen kwamen wij goed weg links en rechts kwamen flinke buien voorbij
het is eigelijk heel simpel...je moet maar op 1 ding letten je neus moet EERST vallen ... Anders krijg je garantie dat de vleugel gaat overvallen..de zogenaamde schouderworp. Gewoon niet te snel sturen, blijven hoogte trekken zien dat je niet stijgt (de neus mag wel, je toestel liever niet)
sorry hoor, er is niks makkelijks aan je kunt zoveel fout doen ik vindt toch wel 1 van de moeilijkste figuren (de k-factor is niet voor niks 4 )
Die enter is 1 van de belangrijke dingen... Voor de rest moet je gwn letten dat je er mooi uitkomt en goed tellen wanneer je moet stoppen. Ook zien dat de lijn na de spin perfect verticaal is, veel fouten worden daar gemaakt schuin uit de spin, of te vroeg optrekken
Ondanks dat ik 'm vandaag liep te verklooien, vind ik van de K-factor 4 figuren, de tolvlucht met afstand de makkelijkste om te vliegen. Normaliter gaat die ook wel goed, verbaasde mijzelf een beetje dat het zo 'slecht' ging qua tolvluchten vandaag. Waarschijnlijk komt dat ook omdat ik 'm nog heel lomp vlieg, gewoon alles de hoek in en gaan met die banaan. Ik vind de hoge hoed bv. lastiger om echt goed te doen, om maar te zwijgen over de langzame rol.. Wat ik vandaag wel een goede tip vond; als je in je tolvlucht te ver of net niet ver genoeg gerold bent, corrigeer dat niet. Ga niet verder of terug rollen, maar smokkel de scheefstand weg in de kwart looping naar rechte vlucht. De reden hiervoor.. je krijgt sowieso puntenaftrek voor het verkeerd eindigen (1 punt per 15 graden begreep ik). Ga je dan terugrollen, bijvoorbeeld, dan krijg je daar weer puntenaftrek voor. Of dat 1 punt is of weer 1 punt per 15 graden weet ik niet, maar ik vond het wel een goede. Ik weet van mijzelf dat ik het normaliter wel doe, dus bij verkeerd uitkomen eerst het toestel rechtleggen en dan verticaal trekken. Als je echt verkeerd uitkomt (90 graden ofzo) dan moet je natuurlijk wel, maar zodra de hoek nog niet ZO verkeerd is, is smokkelen in de kwart loop een betere keuze.. Althans, zo heb ik het vandaag begrepen Wat betreft 'ik wil het, ik wil het, ik wil het'.. ik begrijp helemaal wat je bedoeld Bert.. ik heb bijna als 6 jarige zitten aftellen naar de dag dat ik 'eindelijk mocht vliegen' met de Derwisj. Ik heb dan ook heel diep respect voor bepaalde mensen die het geduld kunnen opbrengen om te vliegen met een groene pylonracer, terwijl de 2m kist vliegklaar aanwezig is (wat natuurlijk gewoon een verstandig besluit is).
Als ik een X-tra 2000 klaar heb staan, dan neem ik geen spittie mee, zo verstandig vind ik dat niet :roll: Maaruh, ik zit weer op foto's te wachten :lol: (maar die zullen wel weer in de privé-archieven van mensen verdwijnen voordat ze het internet halen) Grt.
mss een tip voor de spin als je hem al iets vroeger gaat uit de spin halen en dan gwn doorsturen met de aileron tot hij juist ligt kan je nooit te ver zitten... Je moet dat natuurlijk zo onopvallend mogelijk doen e gwn wat minder hoogte en rudder enzo OEFENEN 8)
Ik vermoed toch dat ie dan nog steeds te zwaar is, als ik kijk naar mijn 2.6m 330L, die stopt echt direct zodra ik de knuppels loslaat. Maar goed, nog ff doorbouwen en je hebt een nieuwe kist :lol: Grt.
Ik heb ook met die extra gevlogen, het was mijn grondlegger van figuren vliegen... na die ben ik beginnen met de grote extra vliegen... Maar ik moet zeggen dat jouw extra een zeer goede vlieger is spins deed hij perfect ... vooral flat spins Ik heb hem wel wat lichter gemaakt... de piloot enzo heb ik eruit gesmeten zo kon ik ook via de cockpit ruit aan mijn ontvanger enzo net zoals bij de "grotere" Wat is je gewicht nu?