3e F3A-B/C wedstrijd te Gouda (16/6)

Discussie in 'F3A' gestart door Alexzzz, 12 jun 2007.

  1. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    In mijn belevingswereld zit de vaart er behoorlijk in, iedereen start vrij snel en als het even niet lukt, dan mag de volgende eerst vliegen. De pauze duurt soms wel vrij lang, maar dat is om de jury even rust te geven (vrij logisch) Beter zou je dan een keer kunnen wisselen van jury zodat je geen lange pauze nodig hebt....

    Grt.
     
  2. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Ik vind het allemaal uitstekend georganiseerd en heb er alleen maar positieve bewoordingen voor over.
    Het is inderdaad jammer dat de derde vlucht er vaak niet in zit, maar om de compititie hiermee te discwalificeren vind ik iets te sterk bewoord. Dat je door hernieuwde belangstelling in het F3A vliegen plots met een tekort aan beschikbare velden jury en organisatiekracht zit vind ik niet vreemd. Het opschalen is niet even 1-2-3 georganiseerd, zeker niet als de organisatoren de afgelopen jaren alleen maar geconfronteerd waren met een terug lopende belangstelling.

    Alex, babbel alvast met jullie bestuur zodat voor een volgend jaar Rozenburg als locatie beschikbaar is.
     
  3. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Dat doe ik ook zeker niet, dat ik kritiek geef (is de eerste keer voor mij dat ik dat doe, sommigen doen niet anders dan kritiek geven) betekent niet dat ik de hele competitie afkeur, ik geef alleen aan waar ik mee zit, wat ik dus jammer vind en waarvan ik graag zou zien dat daar verandering in zou komen. Dat er meer mensen zo over denken, bleek na een aantal gesprekken op en buiten de wedstrijden, of die dat ook op het forum zullen laten blijken, dat weet ik niet, maar ik zeg het in ieder geval wel :wink:

    Was het maar zo'n feest, met pijn en moeite krijgen we het voor elkaar om een jetmeeting te organiseren, een schaalwedstrijd vindt het bestuur kennelijk interessanter want dat kan wel altijd :?

    Grt.
     
  4. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
    Kritiek mag altijd....

    maar ik vind het zelf een goede gewoonte om in de gevallen dat je kritiek uit dan ook aan te geven hoe je denkt dat datgene te verbeteren of op te lossen.... (en dat bedoel ik de meest algemene zin van het geschreven woord, dus ik doel niet op een speciefieke 'post' )

    Wees er van verzekerd dat we binnen de SC goed nadenken hoe we met de toeloop van de F3A klassen om willen en kunnen gaan. Ongeacht welke oplossing we aandragen, er zal toch blijken dat Cruijf gelijk gaat krijgen.... 'elk voordeel heb zijn nadeel...' :D

    Groet
    Winfried
     
  5. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Wat ik al zei, wissel de jury rond een uur of 1, splits F3A-B en C, eerder beginnen en/of later stoppen, en er is vast nog wel meer te bedenken :)

    Grt.
     
  6. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
    Dan ff wat nadelen roepen op Alex zijn idee-en (niet bedoeld om af te zijken, maar om aan te geven dat het ingewikkelder zit als je denkt en dat we over bepaalde zaken al nagedacht hebben)

    Jury wissel:
    we redden het nu al nauwelijks om voldoende juryleden te krijgen, laat staan een dubbele ploeg.
    Bovendien win je hier maximaal alleen de pauzes qua tijd mee. dus een relatief laag rendement van de extra jury ploeg.

    Splitsen van B en C:
    Een voor de hand liggende keuze.
    Dat resulteert echter in een aantal zaken:
    - nog eens 4 extra wedstrijd dagen nodig (lastig in te passen in de overvolle jaar agenda)
    - ook nog 4 extra velden
    - tevens 4 extra juryploegen
    Bovenstaande issues zijn waarschijnlijk wel op te lossen en bij voldoende handjes zou je er voor kunnen kiezen om de B en C wedstrijden op 1 dag te laten vallen,
    maar dan op verschillende velden.

    Eerder beginnen/langer door:
    Is een mogelijkheid mits de betreffende club dat toestaat. Nadeel is dat mensen dan vroeger op moeten en ook weer later thuis zijn. Voor de vliegers meestal geen issue, maar de juryleden hebben het na zo'n 50 vluchten meestal wel gehad.

    Zoals gezegd... het heeft onze aandacht :D

    Groet
    Winfried
     
  7. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    En eerder beginnen en/of later stoppen?

    Grt.
     
  8. Urlien

    Urlien

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    134
    Locatie:
    Spijkenisse
    Wil hier toch even iets zeggen;
    Een paar maanden geleden gaf ik bij jou (Winfried) aan dat ik zeker interesse had om jurylid te worden. Jij gaf toen aan dat ik dit bij Job moest aangeven. Omdat ik Job toen een tijdje niet zou zien, heb ik dat via mail gedaan. Ik begreep toen dat er wat kleine probleempjes waren (mbt het niet kunnen jureren van C). Ik heb daar toen goed over nagedacht, naar aanleiding van de mail van Job en besloten dat ik er toch voor wilde gaan. Ook als dat voor mij zou betekenen dat het af en toe passen en meten is met betrekking tot de klassen die ik wel of niet zou kunnen jureren. Ik heb het hier aan het eind van de wedstrijddag in Uden met Job en Henny van Loon over gehad. Henny zag helemaal geen probleem eigenlijk, hij gaf zelfs aan mij er graag bij te hebben. Behalve het vereiste van deelname aan de jurycursus, moest ik ook een aantal keer als schrijver fungeren. Henny nodigde mij daarop uit om de B-klasse mee te schrijven met Henny zelf in Gouda en Vlissingen. Dit aanbod kon ik natuurlijk niet weigeren. Echter toen ik in Gouda mij bij de schrijvers voegde toen werd omgeroepen of de schrijvers wilden komen, bleek dat het helemaal niet de bedoeling was dat ik zou schrijven. Het bleek ook nog eens een probleem te zijn dat ik alleen de B kon schrijven en er waren al voldoende schrijvers.

    Dat dit zo gelopen is vind ik ontzettend jammer. Ik had me er compleet op voorbereid, omdat die afspraak in Uden al gemaakt was dat ik kon schrijven. Heb het gehele B-programma van begin tot het eind uit mijn hoofd geleerd, inclusief alle documenten die ik erover kon vinden. En puntje bij paaltje weet niemand er zogenaamd meer iets vanaf dat ik graag wilde schrijven, om op die manier al klaargestoomd te worden voor de jurycursus en het jureren zelf daarna.

    Maar voor mij is het klaar, ik doe het niet meer. Ik ga lekker verder met het coachen (daar heb ik ook veel plezier in).
    Ik vind het alleen wel jammer dat er nu op dit forum gezegd wordt dat er geen juryleden te vinden zijn. Er zijn zeker wel potentiƫle juryleden, je moet ze alleen wel serieus willen nemen.

    Ik heb het overigens al een aantal keer voorbij zien komen op het forum dat er een gebrek is aan juryleden, maar nu kon ik me toch niet meer inhouden om eventjes de andere kant van het verhaal te laten horen.

    Desalniettemin de welgemeende groeten van Urlien! :?
     
  9. Erik 3D

    Erik 3D

    Lid geworden:
    21 feb 2007
    Berichten:
    728
    Locatie:
    Wormer
    Misschien kunnen de programma's ingekort worden. Het duitse voorstel voor het nieuwe B programma is ook een paar figuren korter dan het nieuwe B programma in Nederland.

    groeten van Erik
     
  10. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ook geen gek idee Eric :)

    Grt.
     
  11. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Zie:
    http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=60295
    Voor een linkje naar het Duitse programma.
     
  12. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Winfried,

    Het gevoel van Urlien kan ik in mee, ik heb ook aangevenv te willen helpen
    en t blijft oorverdovend stil aan jullie kant.
    Peter Sas is er ook niet over te spreken kon ik afgl week vernemen.

    Er zijn genoeg mensen die hebben geschreven maar blijkbaar nooit gevraagd worden als jury.
    Div keren heb ik me voorbereid en ben schrijver.
    De jury wordt in de watten gelegd (ik zie nog de kussens liggen alleeeen op de jury stoelen)
    maar de schrijvers zijn blijkbazar bijhangsels in voldoende aantallen?

    Dit zijn geen manieren om juryleden te werven enof te behouden.
    ps: Ik wou van de week nog via msn praten maar je gooide me eruit?

    Tot zover de kritiek.
    Een oplossing:

    Laat iemand anders dan jullie overwerkte en ongewaardeerde 2 de jury werf kar trekken,
    iemand met meer charasma bijv Henny van Loon, die zal hier heel goed in zijn.

    Zo t oud zeer er even uit.
    Er staan genoeg schrijvers langs de zijlijn, maak er eens jury van.

    En nou niet meer zeuren dat er te weinig jury is hee?
     
  13. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
  14. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Ik wil absoluut niet voorbij gaan aan de zaken die wel goed gebeuren.
    Respect!! Dat zeker van mijn kant.

    Maar zie dan ook de dingen die fout gaan.

    Als jullie sommige mensen niet willen hebben omdat ze slechte juryleden zouden zijn,
    vertel het ze dan ook, dan hoeven ze zich ook niet meer te ergeren om het jury gejengel.

    Er zijn voldoende ethousiastelingen die hier hun schouders onder willen zetten,
    maar maar zullen ook duidelijke info en afspraken en aandacht moeten hebben,
    zodat het ook voor hun de moeite waard is om zich in te zetten.

    Paar keer je neus stoten worden ook zij niet vrolijk van.

    Als we (ja we, want ik wil best helpen) er niets aan doen blijft t zoeken om genoeg jurileden, laat staan kwalitiatieve....


    ps: Het moderator team is absoluut niet blij met gewiste postings.
    Dit verminkt de draad en schaadt het forum als medium voor vrije informatie uitwisseling.
     
  15. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Als eerste is het natuurlijk erg mooi om te horen dat er diverse mensen erg bereid zijn om zich in te zetten als jury.
    Dit is een goede ontwikkeling. :thumbsup: Echter ben ik van mening dat juryren niet iets is wat je snel onder de knie hebt.

    Ik heb ongeveer een 200 tal vluchten kritisch bekeken op verschillende wedstrijden en geevalueerd met verschillende juryleden en vliegers. Het is mij toen duidelijk geworden dat er zoveel facetten zijn bij het juryren waarmee rekening gehouden moet worden dat dit toch wel een behoorlijke oefening vraagt om het "vak" goed te kunnen uitvoeren.

    De mensen die zelf deelnemen aan welke wedstrijd klasse dan ook weten hoe vervelend het kan zijn om onverklaarbare cijfers terug te krijgen. Deze kunnen b.v. ontstaan zijn door menselijke fouten of onwetendheid van bepaalde richtlijnen bij het juryren.

    Om dit soort situaties zoveel mogelijk te beperken ben ik dus van mening dat een potentieel jurylid eerst een goede opleiding moet krijgen.

    Dit kan volgens mij via de volgende twee wegen:
    -Minimaal 3 tot 4 keer fungeren als schrijver naast een jurylid. ( hierbij na de vlucht bespreken waarom dat jurylid nu tot een bepaald cijfer komt)
    -Deelnemen aan een jurycursus. (helaas waren hiervoor bij aanvang van dit seizoen slechts 2 aanmeldingen waardoor dit toen geen doorgang heeft kunnen vinden.)

    MVG,

    Jeroen
     
  16. hezik

    hezik Guest

  17. Urlien

    Urlien

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    134
    Locatie:
    Spijkenisse
    Compleet mee eens, het zal ook vast een behoorlijke opgave zijn om het onder de knie te krijgen. Als ik even een stukje uit de mail van Job naar mij mag quoten, er waren nog meer vereisten voor het jureren van F3A-A.

    Ik was daar eerlijk gezegd ook allemaal van uit gegaan. Al had ik 20x moeten schrijven en een tiendaagse jurycursus in zuid-limburg moeten volgen, had me niet uitgemaakt.
    Ik had ook liever gehad dat er duidelijk tegen me gezegd was dat ze me er liever niet bij wilde hebben, als dat het geval is (geweest). Daar kan ik vrede mee hebben, niet iedereen zal ervoor geschikt zijn. Ik kan dat ook prima hebben hoor, geen probleem. Ik had me dan ook best voor andere dingen in willen zetten, als ik daarvoor wel geschikt werd/wordt geacht.

    Maar nu, nee, voel ik me in de zeik genomen. Maar goed, dat is puur mijn gevoel. Snap best dat de SC het druk heeft en dat het ook maar mensen zijn, maar ze moeten ook openstaan voor de hulp van andere mensen. Want ook dat zijn mensen, en die willen ook graag serieus genomen worden.

    Verders trouwens niets dan lof voor de organisatie/SC vanuit mijn oogpunt van coach en vriendin van vlieger.
    Ik probeer hier ook niet de boel af te zeiken, maar probeer wel alles in het juiste perspectief te plaatsen door ook eens de andere kant te laten zien. En zeker nu ik na het berichtje van Niek begrijp dat hij en Peter Sas het ook zat beginnen te worden, vind ik dat daar zeker eens naar gekeken moet worden.

    Groeten Urlien. :)
     
  18. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Ik begrijp dat sommige mensen nu ontmoedigd zijn om zich in te zetten. Ik denk dat we er naar moeten streven om dit volgend jaar anders aan te pakken. Ik ga dan graag met je mee naar de tiendaagse jurycursus in zuid-limburg Urlien :wink:

    Even zonder gekheid ik denk dat het helemaal geen kwestie is van mensen wel of niet geschikt vinden als persoon, maar dat er wel word verwacht dat er de bepaalde kennis is welke iedereen kan leren.

    MVG,

    Jeroen van Gog
     
  19. HankyLoony

    HankyLoony

    Lid geworden:
    28 mei 2004
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Waddinxveen
    Urlien,
    Ik vind het jammer dat je dat gevoel hebt. Jouw visie over de wedstrijd Waddinxveen en de mijne zijn toch anders.

    Ik wil dat gevoel bij je wegnemen.
    Ik nodig je van harte uit om morgen bij de F3A wedstijd in Vlissingen (minimaal) een ronde naast mij te komen zitten.
    Ik raad je wel aan de AMA instructiefilm even van te voren te bekijken.

    De quote van de mail van Job staat (nog) geheel overeind.

    In het voorseizoen heeft de subcommissie een oproep gedaan voor het bijwonen van de jurycursus in april op Deelen.
    Helaas hadden we daarvoor maar 3 aanmeldingen, dus deze is afgelast.

    Niettemin is het helemaal geen slecht idee om in de zomerpause (eind juli / augustus) toch weer een poging te ondernemen.
    Dit gezien de belangstelling die daarvoor bestaat.
    Wat daar voor nodig is, is een locatie en een beamer.

    Bij voldoende belangstelling prik ik een datum.

    Wie heeft een beamer en een locatie?

    Henny van Loon
     
  20. hezik

    hezik Guest

    Ik zou er bij zijn, mits ik natuurlijk op geplande datum beschikbaar ben. Beamer en locatie moet wel te regelen zijn toch? We hebben in Utrecht sinds relatief kort een mooi groot clubhuis met mooie ronde vergadertafel en comfortabele stoelen, een goed voorziene kantine (denk meer dan 10 soorten frisdrank, koffie, thee, broodjes, snacks, enzovoort) en een jurycursus is geen veldbezetting en dus waarschijnlijk wel toegestaan.. ik zal het even vragen aan het bestuur.
     

Deel Deze Pagina