3e F5b wedstrijd 9 juli Nuth

Het is alweer bijna zover, nog een weekje en dan zijn we te gast bij Thermiek '58 in Nuth. Er zijn inmiddels 13 inschrijvingen te zien op de f5b website en er komen er waarschijnlijk nog wel wat Belgische en zelfs Duitse bij. Het zou maar zo kunnen dat we de 20 dit keer gaan halen.

Omdat het voor sommigen toch best nog wel een eindje rijden is proberen we de vliegdag zo mooi mogelijk te maken door te proberen 4 ronden te gaan vliegen.

Inschrijven start omstreeks 9:15, om 10u houden we de briefing en rond 10:15 gaat de eerste piloot de lucht in. Als alles dan lekker soepel verloopt zijn we iets na 17u klaar.

Deze wedstrijd telt overigens ook mee voor de BeNeLux Cup. Dit is de samenwerking die we met onze Belgische F5b vrienden hebben gezocht om zo kennis en gezelligheid uit te wisselen. Hier zijn 4 wedstrijden voor aangewezen (Thumaide, Nuth, Wijk & Aalburg, Oostrozebeke). Van de 3 best gevlogen wedstrijden per piloot wordt het klassement opgemaakt. Dus voor de Nederlanders die in dit klassement mee willen doen kan dit door 1 wedstrijd in België mee te doen. Uit ervaring weet ik dat dit net zo leuk is als het vliegen in Nederland.

Aansluitend met z'n allen even opruimen en zoeken we met de liefhebbers een leuk restaurantje op. Tips hiervoor zijn natuurlijk altijd welkom.

Laatst bewerkt:
Hmmm... dan moeten we eens kijken of we daar een hotelletje... F5B teckel waardig... kunnen gaan boeken...
Zijn er suggesties van uit de club?

Bas in geval van nood, die F5B teckel kan bij mij overnachten, en er is een bed en breakfast bij mij schuin tegen over. Slapen in een oude kerk........., ik zal morgen eens kijken of Agnes dan nog plaats heeft, en hoeveel personen ze onder kunnen brengen.

krepeerwagen of sleurhut kan bij mij op de oprit. Reistijd vanaf mijn huis is ongeveer 15 tot 20 minuten met de auto.

Laatst bewerkt:
Heel dicht bij het vliegveld van Nuth, pension de posthoorn aan de Nutherweg 49 te 6365 EP Schinnen, Tel 046 4431691. Helaas weet ik niet hoe dit pension is, maar in de tijd dat ik voor de AFCENT werkte was dit in trek bij de Amerikaanse millitairen.

Overnachting

Dan heb ik het grote voordeel dat mijn ouders in Heerlen wonen!
Met andere woorden: Men combinere het nuttige met het aangename.

Enige nadeel is wel dat ik pas zaterdagochtend (heuuul vroeg) kan/zal vertrekken daar ik volgende week (en dus ook vrijdags) avonddienst heb en gezien de bezetting vermoedelijk niet vrij kan krijgen.

En dan zal ik zondagochtend weer terug naar Steenwijk tuffen waarna zondagmiddag de (club)zweefwedstrijd in Havelte zal volgen; dit natuurlijk met mijn nu gerefurbishte en gemodde Fling 2M.

Met vriendelijke groet,

Rob Hermens

B&B Schipperskerk is nog vrij dat weekend...... Andere B&B's zoals slapen in pipo wagens en zo hier in de buurt op aanvraag............. Alles op ongeveer 15-20 minuten afstand van het wedstrijd terrein.

Nog een klein weekje te gaan, is iedereen er klaar voor?
Komen er nog mensen eens kijken hoe dat nou zit met hotliners en F5B vliegen?

Gerben

Woensdagavond ga ik op bezoek bij Thermiek 58 in Nuth, even wat dingen doorspreken.
Waarschijnlijk gaan we linksom vliegen maar dat maak ik dan later op die avond bekend.

We willen in ieder geval 4 ronden vliegen, eindtijd moet dan rond 17.00 liggen.
Zorg dat je spullen geladen zijn, vergeet je extra ontvanger niet!

Voor kijkers en geinteresseerden:
Iedereen is aanspreekbaar, vraag alles wat je wilt weten maar blijf bij de props vandaan, als het model aanstaat kan hij aanslaan.
Als je wilt helpen mag dat altijd!

GJ

Helaas is de Enigma weeeeer niet klaar. Netjes wordt het wel. Schrale troost.
Eerst m'n zender perikelen uitvlakken... dan kan/durf ik servo's te plakken.

Dus wederom de Wilco. Het mag de pret niet drukken. De zweeftaak lukt altijd... rest gaat met een slakkegang.. toe maar... Weersvoorspellingen zijn aardig... Ronald... je krijgt je kabeltje weer terug!

Verheugen ons zeer!

Morgen als het meezit nog enkele trainingsvluchtjes maken, en dan zijn we er klaar voor, misschien dat ik woensdagavond ook even die kant op ga.

Bas, welk hotel zitten jullie?
Zal ik de unilogspullen gewoon meenemen?

Theo, er is bestuursvergadering bij Thermiek 58 waar ik bij zit.

GJ

Hallo GJ...
Neem alles maar mee.... plus de wereld aan sensoren.
Rest via PB...

Frank neem jij dat ene 'ding' wellicht ook mee ivb met de tegel? ;)

Ik ga me ook maar eens inschrijven, het weer ziet er redelijk uit...Voorlopig nog op 35.060/K66, maar ik probeer deze week nog mijn "nieuwe" MPX Royal Pro 7 2.4/RX5 light M-Link te installeren...

Ik zal je landgenoten nog wel even mailen.
Veel dichterbij Belgie kunnen we toch niet vliegen..

GJ

Back