3e kanaal switching type servo gebruiken als schakelaar?

Psygho (Emil)

Forum veteraan
Hallo, ik heb een savage met 3 kanaals zender, en 4 kanaals ontvanger.
Het derde kanaal op de zender is van het switching type, dus niet regelbaar, het is uit, en dan is die in stand 1, en dan op de zender een schakelaartje voor aan, en de servo neemt zijn plaats in.

Dit is normaal voor de reverse module geschikt. Echter ik dze gebruiken om er bv lampen mee te schakelen, nu vroeg ik me af of hier een printje voor is , die dat regelt.

Ik weet dat er voor normale servo's een is die 2 keer kan schakelen, vol uitslag ene kant, en dan voluitslag andere kant.

Is er ook een die het doet voor de switching servo ?
en zo ja is er een schema van , zodat ik deze zelf kan bouwen?

Wat gaan we nu weer krijgen? Een vraag, die na 4 dagen nog niet beantwoord is op dit forum?? Vreemd!!!!!

Wat je nodig hebt is een normale (enkelvoudige) elektronische kanaalschakelaar. Deze zijn kant-en-klaar te koop. Als je zelf wil bouwen zul je de Conrad-catalogus moeten raadplegen. Het kan niet anders of Conrad heeft zo'n ding in het programma...
Als je een kant-en-klaar type koopt: niet eentje met een geheugen, want dat is in dit geval onhandig.

Pak een oude servo waarvan de motor of tandwielen kapot is.

Pak het printje en de potmeter en sluit via een diode lampjes op de motormodule aan.

Met de potmeter zoek je een middenpunt waardoor de motor omschakelt met de 2 standen op je zender. Door de diode zal in 1 stand de kampjes branden en in de andere stand door de ompoling en de blokkering door de diode de lampjes niet branden.

Als je veel verlichting hebt kan je ook een relais gebruiken.

hallo

kant en klaar zelfs bij conrad tekoop in smd uitvoering zelfs
hier de nummers en de prijzen
enkelpolige
19 17 79-mm 12.67€ smd kantenklaar
1 amp tot 18 volt
23 47 70 -mm 7.64€
2 amp met relais
dubbel polig
22 51 26-mm 11.22€ smd klaar gebouwd
1 amp per kaneel tot 24 volt
23 49 23-mm 7.64€
3 amp tot 24 volt
2 polig memory
11 57 97-mm 12.76€
1.5 amp tot 24 volt

servoline
kantenklaar met een doosje dat op een servolijkt
2 kanaals schakelaar 7.67€
1.5amp per kanaal tot 24 volt

20.43€ voor de zelfde maar dan met memorie

of deze prijzen nog kloppendas iets anders maar zo heb je in iedergeval een idee wat het ongeveer kost

lekker handig zo een conrad cataloogje niet

sportieve groeten raf
anders gaan kijken op www.conrad.de daar vind je normaal deze info ook

Thnx!
Wist zelf niet wat ik nodig had, omdat deze dus switching is, maar goed nu weet ik het en kunnen we lekker lopen klooien.. :D

Denk dat er wat lampjes of zo in komen, of een zo'n neon sting setje laat schakelen, of, mogelijkheden genoeg!

Back