3e Stampe en Oldtimer flyin

de laatste......

bij deze de laatste foto's

tmmk.jpg

x0qb.jpg

2qev.jpg

w9dr.jpg

8yk6.jpg

byah.jpg

en de letste

yj82.jpg

groetjes pascal

mijn SV4 krijgt een beurt!
Ik wilde de Saito 120 vervangen (hij liep niet geweldig meer) door een betere van dezelfde afmeting dus naar een goede gebruikte gezocht.
Kom ik een vrijwel nieuwe 125 tegen, hoppakee, besteld en binnen.
Maar Saito blijkt de afgelopen jaren niet stil gezeten hebben in hun ontwikkeling, de motor is totaal anders geworden!
Gewicht van 900 naar 630 gram, motorsteun past voor geen meter, uitlaat en carburateur op andere plaatsen!!!

Dus het wordt een grote beurt, hele voorkant moet ik opnieuw inrichten!

Hier wat plaatjes, let op, die KLEINE is dus een 125 en de grote een 120!

IMG_2021.JPG

IMG_2020.JPG

IMG_2019.JPG

en in power scheelt dit ook! de 125 is echt wel een goede en lichte motor!hier zul je geen spijt van hebben.
Ik ben gisteren ook in het bezit geraakt van een stampe van precedent. de romp is ruwbouw klaar en staat zo al 15jaar op zolder bij iemand. de rest zit nog redelijk netjes in de doos. het kleurenschema weet ik al, nu enkel nog wat details zoeken om de kist wat schaal te maken. Ik mis enkel de motorkap, wie weet kan iemand mij hieraan helpen?
als motor heb ik nog een YS120 liggen wat meer dan power genoeg zou moeten geven.

Tips enzo over deze kist zijn altijd welkom!

hey Richard,

Ja de tijd staat niet stil ook niet bij saito, zat die 2 een tijdje terug al te vergelijken
Ons pa heeft ook een oude 120 die grote idd en dat scheelt inderdaad veel met de huidige 125.
Komt op een spacewalker daar heeft ie nog prut genoeg voor ;)

Maarre fijn dat je jou stampe een opknap beurt gaat (moet geven).

Als je nog mallen nodig hebt voor de motorkap beplating laat maar weten
Maak ik er kopien van ,over tekenen op o plaat en je hebt een mooi scharnierende motorkap

laat maar weten via pb
groetjes pascal

De precedent heb ik ook gebouwd, en vliegt al paar jaar uitstekend!
Zelf heb ik een OS120 er in zitten, en dat is meer dan voldoende vermogen . Ik vlieg meestal half tot 1/3 gas er mee.
Hiervoor zat er een OS70FS op, en dat vloog helemaal op schaal...
Lood in de neus heb ik niet nodig, eerder in de staart. Wel heb ik veel triplex vervangen door balsa of dun triplex/balsa laminaat vervangen.
Motorkap is houtbouw, behalve het voorste stukje, maar dat is makkelijk van hout te maken.
Verder een prima vliegend ding.
Je mag me altijd vragen als je iets wilt weten!
Succes met de bouw!

Back