3g geeft kleine kik

Een vraag,
ik heb op mijn 450 sport een 3g geinstaleerd met ds410 op swash en een stock esc 35A van align(blx35a).
Gemonteerd aan de zijkant van de heli ver weg van de regelaar(die zit voor in)
Sensor zit op de gyro plaatje tussen de frame in van achteren.
Dit in zijn geheel is in een body A109 geplaatst.
Ik heb de laatste paar dagen zonder body gevlogen en nooit een probleem opgemerkt,tot ik vanavond een proef vlucht wou maken.
Heli stijgt zonder probleem op en blijft mooi strak hangen zowel op de swash als tail.
Ineens maakt de heli een knik beweging naar voren toe en daarna is alles weer normaal.Dit gebeurt niet altijd maar zo af en toe,ook tijdens een 8je vliegen.
De heli leveld normaal uit en er is verder geen probleem.
Ik heb de heli hierna op de grond gezet en wil eerst weten waar dit aanligt voordat ik weer ermee ga vliegen.
Verder ben ik wel tevreden maar zit toch met deze vraag.

Heeft iemand dit ook mee gemaakt of weet iemand hier iets vanaf.
Kan het door trillingen komen,hitte(te weinig koeling)overbelasting?
Ben benieuwd naar jullie reacties.
phil

Laatst bewerkt:
Zou het niet kunnen, dat een servo (elevator) niet meer goed werkt,
soms doet het een servo nog prima en heeft ineens een tick, en dan is het wer goed,

kijk ma' of het ook voor jou laatste crash zo was,
of ben je nog nooit gecrashd?

Servo (s) checken.

Uwe
ls ik nu zou typen dat ik nooit gecrashed ben dan zou me neus nu gaan groeien en me forum naam in pinoccio veranderen hahahahaha.
Nee serieus.....
De laatste keer dat ik met deze heli gecrashed ben was door een servo op de swash maar direct alle drie vervangen voor dezelfde type ds410 3x.Denk dat dit nu een half jaar geleden is.
Maar goed ik ga het toch nalopen kan nooit kwaad.
Het vreemde ervan is dat als de body erniet om zit dan gebeurt dit niet.
Filmpje van een paar dagen geleden
dEtSpwZjYv8[/media] 450 sport dfc align 3g - YouTube
(gefilmd door mijn jongste zoon)
Dezelfde heli enkel zonder body,maar zonder enige kick
Ik denk dat ik het morgen weer terug bouw naar gewoon en dan ff kijken wat er dan gebeurt,na een grondige check.
Vindt het gewoon raar dan het nu wel ineens er is en eerder niet :confused:
phil

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Phil ,
Heb ik vorige week ook gehad en nieuwe servo moeten steken op de pitch.
Moet eens testen , zet uw motor op hold en test enkel uw pitch , op bepaald punt zal die beginnen dansen. Je kan er mee vliegen maar dan krijg je die knik zoals jij die hebt.
Groete,

:smile:Trouwens bij een 250er Rex een nieuwe servo gekocht, niet gebruikt en heeft deze verschijnselen gehad,
:pIk gebruik nu alleen nog M servos, niet alleen vanwege metaaltandwielen, ook vanwege kwaliteit, is nog geen kapot gegaan,
vlieg met de T Rex 250 ca. 25 uren per jaar.

Nu net een minuut of 5 de heli met de hand laten rollen en kantelen,vooruit en achteruit cirkels gewijs heel rustig en wat me opviel is dat er af en toe 1 servo ineens een snelle beweging maakt.
Je hoort het ineens snel bewegen terwijl je rustig aan draaien ben.
Niet continu maar zomaar af en toe.
Dit is dus de kick die ik dan zie in de heli in vlucht.
Ik weet ff niet hoe ik moet omschrijven maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel ook al is het moeilijk via het net uit te leggen.
De servos los van het swash gemaakt en even met de hand bewogen heel langzaam maar voel ook niks vreemds.
Toch een teken dat 1 servo de geest gaat geven of toch iets met de 3g?
Zou ik dit niet zien aan de heli zonder body omdat het gewicht lager is dan dus minder effect heeft/geeft waardoor alles normaal lijkt te zijn
Vindt het moeilijk om uit te leggen sorry
Ben een hele tijd bezig geweest om mijn 250 goed te krijgen met fbl en dat is gelukt en nu deze heli dan moet toch ook gaan lukken

je kan nog, als het niet te moeilijk is, de elevator servo met een andere verwisselen en noch een keer testen,
maar helaas is het volgens mij het langzame overleden van een servo

Moeilijk is het niet maar beter een bijna kapotte servo nu constateren dan een wrak van een heli oprapen in het veld.....toch! ;)
Ik zal morgen de servos uit me fb 250 demonteren en die in de 450 monteren voor alle zekerheid.
Denk dat ik dat het beste kan doen om erger te voorkomen.
Is wel wat werk maar ja daar zijn dan ook de zondagen voor toch.
Met de tijd andere bestellen voor de 250 direct ook fbl maken en we zijn rond.
Mochten jullie andere ideen hebben dan hoor ik het graag en ik laat weten hoe het afloopt tzt.
Mooi ...........iets wat ik heel graag doe sleutelen aan me heli.
Gelukkig kan ik ook nog met de 250 fbl een rondje doen tussen door, blijven je refelexen ook nog warm
phil

Mochten jullie andere ideen hebben dan hoor ik het graag en ik laat weten hoe het afloopt tzt.

:Din iedere gevall een plakkertje op de ''kapotte'' servo,
anders weet je later niet meer welke het was,
en let op, als je die ''kapotte'' servo weer als elevator plaatst,
weet je nog niet precies welke van die servos misschien nog mee doet,
je hebt een CCPM swash sturing

servo is daarom niet kapot.
Ik heb gewoon de tandjes vervangen en blijkt terug in orde te zijn

;)maar kijk, als die tikkt, kan het ook een andere oorzaak hebben!

Goeden morgen,
Ga zo alles na kijken.
Heli is uit de body en aan de servo`s gevoeld geen tikken(kapotte tandwiel(en))dus dat scheelt.
Alle verbindingen ga ik zo voelen,kijken of er niets te strak zit wat kabels betreft enz enz.
Eerst ff wat huishoudelijke dingen regel hier ;)

phil

heb ook een tik op de servos

beste

heb een dominator 450l alles orgineel van align erop en soms tikt hij ook heb een nieuwe 3gx gekocht heeft hij er ook bij dan andere servos aangesloten heeft hij het ook op die servos heb het nog altijd niet gevonden

Het is er prettig als je je eigen probleem in jeeigen draadje houdt...
Dit topic is bijna 2 jaar oud...

Daarnaast is het erg prettig als je af en toe een enter geeft..
Je verhaal is erg slecht te lezen

Back