3G probleem

juist mijn trex 500 3G ingevlogen en ik heb een probleem, weet iemand hier meer over:
als ik bij een normale voorwaarse vlucht plots over ga naar ful pitch, lijkt het er op dat de elevator servo niet mee kan en trekt de neus omhoog.
ik heb de gevoeligheid al op al de standen getest maar het probleem graakt er niet mee opgelost.
alle trims en sub trims op nul geplaatst en opnieuw geprogrameerd en nog steeds het zelfde probleem.
de rest van de bewegingen ziet er wel ok uit.

En als je niet vliegt maar op de tafel (zonder motor natuurlijk).
Wat gebeurt er bij vol pich?

Als hij dan dit niet doet. probeer hem te belasten door met je handen de swash tegen te houden. En dan?

Er schijnen ook problemen te zijn met de stromen die de 3g geeft aan de servo`s.

Probeer wat Walter beschrijft eens te doen door op de tafel de elevator servo tegen te houden met je vinger, niet te lang natuurlijk. Als dit makkelijk gaat dan zou je misschien met een externe bec moeten gaan werken.

JWT-je hier op het forum heeft alle Gain draden in de 3g en de stroom draden via de bec lopen als ik het goed begrepen heb.

Helaas heb ik zelf geen ervaring met de 3g dus ik kan het mis hebben.
Maar je kunt het altijd proberen.

Veel succes

remon

3g

Ja klopt ik heb alleen de signaal draad van de servo's naar de 3G unit. Ik heb de plus en min draad van de servo's gewoon in mijn ontvanger zitten. maar heb dit alleen op de 700 gedaan. op de 500 vlieg ik gewoon zoals in de beschrijving staat.
met wat voor sevo's vlieg je?

met de DS510M op de swach.

bij de bediening op de tafel doet hij niks ongewoon. Onder belasting nog niet geprobeerd.

op heli freak spreken ze er over de sensor 180° te draaien, iemand hier ervaring mee

ik had het zelfde probleem ik heb het verholpen door nog nauwkeuriger te werken tijdens de setup afstellingen
geen subtrim geen normale trim end points van de servos bij maximale uitslag gelijk gezet met een swashplate leveler
alles werkt nu goed alleen de tail heeft soms nog een tik ook bobbert hij nog na een high speed flip
ik heb zojuist de firmware 2.1 er op gezet hoop dat dit nu ook opgelost is

met software versie 2.1 moeten al dit soort problemen verholpen zijn. ( staart tik en wobbel )
Uiteraard moet je je heli mechanisch goed afstellen en liefst zonder subtrim. Als je dus nog problemen hebt na de update dan moet je terug naar de mechanische afstellingen die kritischer zijn dan bij een flybar heli.
Zowel mijn trex 600esp als mijn oude trex700e ( heeft nu helicommand rigid voor horizon stabilisatie ) vlogen voortrefelijk met de 3G vooral met 3D vliegen

deze namidag de mikado bleuline gemonteerd en gevlogen in sterke wind. een paar graden pich gegeven en mijn zender enkele seconden op tafel gelegd. Zo stabiel is de v-stabi !!

V2.1

Hallo mensen,

Ik sta op het punt om een 3G in okkazie te kopen voor mijn Trex 600.
De okkazie prijzen zijn heel verleidelijk :p

Maar hoe kan ik met zekerheid weten dat het om een V2.1 versie gaat ?

En hoe doe ik die upgrade juist en wat kost me dat indien het niet om V2.1 zou gaan?

Alvast bedankt

Groeten

Steven

Dag Steven,

Ik heb er 1 te koop waar V2.1 opstaat, ook zit de USB link erbij waarmee je toekomstige fw updates erop kan zetten alsmede fijnafstelling kan doen.

Laatst bewerkt door een moderator:
hij is echt top die align en zeker voor dat geld. Ik voel geen verschil meer met de V-stabi en dat voor een fractie van het geld. Alleen jammer dat er geen ingebouwde spektrum ontvanger in die align zit. Update naar 2.1 is gratis en er zijn zat mensen met ene usb stick. Ik wil hem gratis voor je updaten als het geen 2.1 is ( amsterdam )

gr marc

Net een Beastx geinstalleerd...3G is ok, beastx is top...mijn bescheiden mening. De heli is zo strak als een snaar, voor nog minder geld dan een 3G...:D

ik moet toegeven dat de 3g toch nog zo slecht niet is. Ik heb hem gemonteerd op de 600 en alles gedaan volgens het boekje en hij werkt uitstekend. zo zie je maar dat een foutje in setup gauw gemaakt is.

3G 'bobbing'

Bassi en anderen met 3G-bobbing ervaring:

Heeft de laatste firmware (2.1 versie 3 (?!)) nog verbetering gebracht in
dit nastuiteren na een snelle flip ?

Of wist je het met een instelling/andere sensor bevestiging oid weg te krijgen.

En de staart 'ticks' ..? Ook helemaal verdwenen of soms nog aanwezig ?

Back