3G X balans

Discussie in 'Flybarless' gestart door guyken, 18 mei 2014.

  1. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Ik heb hier al wat draadjes zitten doorlezen en zowel positieve als negatieve reacties gelezen over de 3G x unit .
    Nu wil ik ook overwegen om eens de 3 G x te gebruiken vooral omdat het op een low budget heli gaat .
    Maar toch mijn vraag aan de 'kenners' : wat zijn de grote verschillen tov de andere units (V bar - beast X - enz ) :confused: en ook ben jij tevreden met het systeem of zeg je had ik maar ...
     
  2. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
    Sorry, ik heb geen ervaring met de andere fbl-systemen.
    De 4GX komt eraan. Als je nieuw wilt kopen zou ik even wachten
    Groeten
    Martin
     
  3. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Kan je kort iets kwijt over 3Gx :confused: Heb er eentje gevonden 2 de hands . Bijgewerkt tot 4.0
    Version 4.0 software for the Align 3GX controller is now available for download from the Align website
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2014
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    3g en 3gx zijn gewoon goed.
    even goed opletten met de 3gx, er zijn een paar lichtingen die "drift" vertonen.
    Begin van de accu drift het een beetje, gaande de accu wordt het wat erger.
    irritant, verder niets.

    Verder zijn beide gevoelig op hoogfrequente trilling. schuimpje liefst een beetje dik en zacht, absoluut het frame niet raken.. geen spanning op de kabels etc.
    dan moet het best goed komen.


    verschil met vbar ga ik even niet aan beginnen. daar zit wel een wereld tussen. Vbar staat in mijn ogen nog steeds bovenaan het lijstje..
    Maar dat is persoonlijk. praat met een ander, en die heeft weer een andere mening.
    feitje is wel dat er verdraait weinig mensen een vbar eraf gooien, om in te ruilen voor iets anders.

    een beast is ook gewoon goed. toendertijd stonden de 3g en beast recht tegenover elkaar, alleen is de beast beter met trilling verwerken. en meer ervaring onder de mensen, dus wat sneller hulp bij te krijgen. Vliegt net wat sneller goed.

    Maar nogmaals, 3g of 3gx is niks mis mee, heb zelf jaren met een 3g gevlogen.
     
  5. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Wel om wat duidelijker te zijn deze 3gx zou op de Raptor E550s komen . Eerst met flybar gekocht maar deze plastic kop zit vol met speling :( Dus eraf de TT flybarless conversie erop + 3gx . Waarom 3Gx : om budget wat laag te houden voor deze heli . Moet geen competitie niveau halen , gewoon sportvliegen .
    Op mijn Agile heb ik wel V bar , is dan ook stuk groter -zwaarder en op de T rex 600pro (12s ) heb ik een beast X gehad . Beast X zie ik vrijwel nergens te koop meer :confused:
     
  6. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
    Als je een 3GX tweedehands koopt let er dat op dat het een versie is > D12. 12 staat voor 2012. D is de vierde versie in 2012. Staat op het 3GX doosje bv D12 1836.
    Groeten
    Martin
     
  7. diamond206

    diamond206

    Lid geworden:
    2 sep 2009
    Berichten:
    93
    Locatie:
    sittard
    3Gx is niks mis mee, mits je hem upgraded naar de laatste versie.Heb de 3Gx op een Trex450 zitten,,,vliegt echt super,,,en later heb ik nog een 3Gx op een 4 blads !! Redbull BO-105 schaalheli gezet formaat Trex500....en vliegt ook super,,,zelfs achteruit geen problemen met de staart.

    Mikado Vstabi is voor mij het beste tot nu toe,,,heb een LOGO500 met Vstabi en dat vliegt heerlijk,,,,de Beastx valt uit de toon,,,,lasting te finetunen,,,en soms problemen met de staart. De beastx had ik destijds getest op een 450, een 250 en een 500....alle moeilijk te finetunen voor prima vlieggedrag.

    Maar goed dat is mijn ervaring,,,,kan best zijn dat anderen zweren bij beastx,,,,ik heb er minder goeie ervaringen mee.
     
  8. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Mikado Vbar ja ,heb er ook 2 . 1 op de Agile en 1 op T rex 500 scale "Miss Clawd"
    Maar zoals ik zei , moet budget blijven voor deze 550 . Heb nu FBL kop kunnen aanschaffen voor 80€ en 3G X voor 60€ dus zit wel goed .
    Blij te horen dat het degelijk werkt .:D
     
  9. wimb

    wimb

    Lid geworden:
    3 mei 2011
    Berichten:
    632
    Locatie:
    Zierikzee
    Ik heb de V-bar en de 3GX.
    V-bar op mn 600 en de 3GX op mn 500.
    Ik vind beide gyro's goed.
    De V-bar heeft net dat "beetje" meer dan de 3GX maar voor het geld is de 3GX zeker een zeer goede en fijne gyro.
     
  10. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Ik zie op doosje enkel model : HEG3GX01T :confused: Vandaag toegekomen .:)
     
  11. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
    Op de zijkant van de 3GX zelf bedoel ik, niet op de verpakking. Bij de satelietpoorten
    Groeten
    Martin
     
  12. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Daar zie ik G11 7451:confused:
     
  13. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
    Heeft mogelijk last van drift. Ik zou in ieder geval er versie 4 opzetten
    Groeten
    Martin
     
  14. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Wil dit dan zeggen het een oudere versie is dan 2012 :confused: Hij zou al geupdated zijn naar 4.0 maar ga nog eens checken :cool:
    Vandaag steek ik de FBL kop en morgen 3G X . Eerste keer zelf proberen te regelen :rolleyes: Al veel filmpjes op youtube gezien .
    Indien er nog tips zijn , laat maar komen .
     
  15. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    hoeft niet. die drift zit in de hardware bij sommige lichtingen.
    andere software helpt schijnbaar, maar als hij last heeft van drift dan houdt hij dat.

    zowieso wel eerst ff een eerlijke kans geven natuurlijk.

    qua tips?
    gewoon goed instellen. natuurlijk alleen graden afstellen in de instelmodus.
    even in de software kijken of er geen gekke dingen instaan.
    of reset hem even naar fabrieksinstellingen (kun je doen met de standaard profielen die er in zitten)

    en ff opletten of de kleine heli modus is geactiveert, of de grote helimodus.
    werkt met datzelfde profiel
     
  16. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Zo de kop zit erop 8O Morgen 3G x .
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  17. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
    @student
    Na versie 2.1 zijn er geen standaardprofielen meer.
    Gewoon dir, tail en throttle setup daarlopen
    Groet
    Martin
     
  18. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Brr , nog wat onduidelijk allemaal . Zal me morgen wel duidelijk worden zeker terwijl ik de set up volg :confused:
     
  19. wimb

    wimb

    Lid geworden:
    3 mei 2011
    Berichten:
    632
    Locatie:
    Zierikzee
    Is niks moeilijks aan hoor;)
    gewoon het hele menu volgen dan komt alles goed!
     
  20. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Wel we waren traag maar gestaag aan de gang met de set up tot ...:eek:nweer: het noodlot toe sloeg . :cry: Was met programma tot aan rudder set up geraakt en toen bleek dat mijn rudder servo niet reageerde . Eens gecheckt met andere ontvanger en noppes . Defect vermoed ik . Effe dealer aangeschreven en zien wat hij kan / wil doen :confused:
    Heb de heli slechts 1 maand en nog niet eens veel mee gevlogen .
    Voor de rest valt de 3Gx wel mee van programmering . Zoal je zei stappen volgen .
    Wordt vervolgd ...
     

Deel Deze Pagina