3GX dongel Align wordt niet gedetecteerd op PC

Ik heb hier een T-rex 500 die moet worden ingesteld alleen de dongel krijg ik niet aan de praat.
Iemand enig idee?
De 3GX unit is V3.1 maar kan meerdere versies downloaden.
Drivers heb ik uitgepakt maar ik vrees dat de dongel die niet ziet op de een of andere manier.
Ik heb het op twee PC's geprobeerd.
Iemand omgeving Annen Drenthe met wat ervaring hierin.
Denk dat ik zelf wel de mist in ben gegaan maar om er een week tijd in te stoppen vind ik wel jammer.

als ik mij niet sterk vergis, moet alles aangesloten zijn
dus de 3gx aan de dongle, en dan op de pc

let ook ff op het kabeltje, het is mogelijk deze op zn kop in de dongle te stoppen.
met wat gepast geweld en zo. maar dat ding zit niet zo lekker, dus dat gaat al snel

zit me alleen ff te verzinnen of de heli nu ook stroom moest hebben. dacht van niet..

o ja, windows 10?
dat kan een uitdaging zijn..

versienummers van de software maakt niet zoveel uit, als je maar zorgt dat de unit zelf ook wordt geflasht

Heb je hier al naar gekeken Wipo:

Misschien heb je er wat aan
anders Annen>Blijham (naast Pekela) is niet zo ver
4 ogen zien meer als 2

gr
Jeroen

Dank voor het reageren en ik heb al veel documentatie doorgenomen.
Echter dit is de eerste keer dat ik met 3GX aan de gang ben en dan is het bijna zeker dat ik iets over het hoofd zie.
Vaak zijn het stomme fouten maar Jeroen als ik er niet uitkom zou ik graag langs komen anders gaat er teveel verloren tijd in zitten.laat ik dan wel weten.
Ik heb geen win10 meer gelukkig want daar was ik gauw klaar mee.
Jullie lezen hier wel hoe het verder gaat.

Ik heb de dongel met dat korte draadje rechtstreeks zonder USB verlengkabel in de PC gestoken en jawel er is nu verbinding.

Dat USB verlengkabeltje had de eigenaar van de heli meegenomen en dan neem je maar aan dat het werkt.
Niet dus! Jammer dat er zo'n kort kabeltje aan die dongel zit maar eind goed al goed.
Zo zie je maar dat je nooit te oud bent om te leren.
Maar fijn dat jullie gereageerd hebben dank hier voor.

techniek, en met name electronica is zo gaaf...
kan heel simpel zijn, of extreem moeilijk :D

Ja en wij zijn soms degenen die aan tunnelvisie lijden.
Als een zombie maar knoeien en niet gelijk rechtstreeks de dongel in de PC.
Ik zat erbij en keek ernaar.

zo heb ik op mn werk wel eens een computerprobleem gehad...
muis deed af en toe niks. dan weer wel, dan weer niet. dan paar dagen ok, dan weer een dag hommeles.

bleek dat degene die de draden onder het bureau had gehangen, de ty wraps te hard had aangetrokken.
door de jaren werkt dat door de isolatie.. draadbreuk in ee kabel aan een bureau, die al jaren hangt..
wie checkt die verlengkabel :D

Back