3GX instellen

Discussie in 'Flybarless' gestart door razanca, 20 dec 2014.

  1. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    ik ben MSH Brain en Vbar gewend.

    Vanmiddag het programma doorlopen.
    Testen in de tuin ... optoeren ..en ja hoor, het wil omvallen ... ( vaker gezien op de club van leden )

    alles nagelopen, kan het niet vinden.
    Dus alles maar weer gereset, en van de week maar weer een nieuwe poging om dat ding in te stellen.

    Vind het programmeren nogal on overzichtelijk.
    Dus ik dacht, ik kijk even een youtube tutorial ... nou ik heb er 4 bekeken, en ze zeggen allemaal weer wat anders .. dus dat vlot ook lekker.

    heb nu een beknopte manual ergens op internet gevonden .. eens kijken of ik daar mee verder kom van de week.
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Why?
    Vbar is erg makkelijk, 3gx heeft iets meer voorstellingsvermogen nodig...
    3g en 3gx hebben regelmatig last van de trilling tijdens optoeren, dus swash in de peiling houden...
    Gewoon rechtsturen als het voorkomt.
    Heb jaren zo gevlogen, eenmaal in de lucht is alles ok.

    Moet je wel zeker weten dat de richting en correctie goed staan natuurlijk...
    Gewoon de origenele handleidi g volgen. Moet goedkomen.
     
    Heli-Uwe vindt dit leuk.
  3. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    idd opletten , ook naar het landen,
    ook daar loopt soms de swashplate naar een kant,
    bij mijn Rex als ik op beton of asfalt land,

    en voor programmeren geeft het allen een mogelijkheid,
    als je dat een keer door hebt, is het ook een makki en gaat snel.

    Groet
    Uwe
     
  4. servor1986

    servor1986

    Lid geworden:
    5 dec 2012
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Zeeland, Walcheren
    Dat omvallen heb ik ook al genoeg gezien bij 3gx.. ik vind het ook echt een waardeloos systeem om in te stellen... Align komt niet voor niks met gpro, waarvan op hf wordt gezegd dat het een vbar is met align kappie erover, zal wel niet helemaal kloppen maar weet van een maat van me dat de gpro echt een heel fijn apparaat is zeker tov de 3gx. Al zijn er ook weer zat gpro's die met een fout naar Align gestuurd worden, welke weet ik ook niet maar bij de 700l van me maat werd hij loeiheet en is deze ook terug naar Align die er vervolgens nog geen terug kan leveren, vreemd verhaal.. op zijn 550l gaat de gpro als de brandweer echt heel stabiel systeem.
    Align is vanaf de dominator serie echt beduidend beter geworden in de electronica maar ga ik liever voor andere merken electronica.. ik heb ook echt niks met castle, terwijl de halve wereld ermee vliegt hoef ik er geen op mijn heli's net als de 3gx maar ieder zijn ding en gelukkig genoeg keuze ;)

    Succes sven, ik hoop dat je er een beetje uit komt anders proberen we het via pb gewoon ff :) we zijn er al vaker zo uitgekomen
     
  5. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    @ Student: om die trillingen zoveel mogelijk te beperken heb ik al een 3M foam tape onder de unit geplakt. Deze zit ook onder mijn eigen FBL units en werk feilloos. De richtingen waren allemaal wel goed.
    Wat er gebeurt is, net op het moment van loskomen van de grond.. valt ie links of rechtsom.
    Mede omdat ik ze dus vaker om heb zien vallen heb ik gewoon erg mijn twijfels over deze units.

    @ Uwe: Vind je het zelf ook niet raar dat je swash scheef trekt? ... ik had 'm al van de heli gehaald als me dat zou gebeuren.

    @ Serge: waar ik het meest rare vind dat er zo veel verschillende uitleggen zijn hoe je de unit in stelt. Bij een Brain of Vbar loop je op de pc 10 tabbladen door in de volgorde zoals ze staan .. en je kunt je heli op laten stijgen met je ogen dicht. Betrouwbaar en strak.
    De 3GX is in mijn ogen te "open" om fouten te maken. 1 stap niet opletten en je voert bijv. een verkeerde correctie richting in.

    Nou goed, ik zal er komende week nog eens een poging aan wagen, en uiteindelijk zal het ( hoop ik ) wel vliegen, maar het zal in ieder geval geen favoriet van mij worden die 3GX ;-)
     
  6. servor1986

    servor1986

    Lid geworden:
    5 dec 2012
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Zeeland, Walcheren
    3gx vind een foampje van de spartan quark erg fijn, die 3mm, dat hielp bij mij ook een hoop zonder bandje op de dunne foam van de quark. Je zou nu eerst ook dat Align bandje over de 3gx kunnen trekken, niet te strak!
    Ik denk dat de 3M tape iets te hard/stug is.
     
  7. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    mijn 3M tape is ook 3mm.

    en dat is goede tape. Mijn units hangen zelfs zonder bandje o.i.d. aan de zijkant van de heli .. en die zijn er ook nog nooit af gevallen of last van trillingen.
     
  8. servor1986

    servor1986

    Lid geworden:
    5 dec 2012
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Zeeland, Walcheren
    Ja die heb ik ook onder mijn vbars maar die van de quark is iets zachter/minder stug.. ik heb niks meer liggen anders had ik je het zo opgestuurd.. ik heb alleen nog de foammattras variant (voor nitro denk ik) en de 3M hier
     
  9. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    In, ik vind het raar Sven,
    maar tijdens vliegen gaat die goed.
    s is de enige heli, die nog met 3GX vliegt !

    Groet
    Uwe
     
  10. Rudi12

    Rudi12

    Lid geworden:
    17 apr 2012
    Berichten:
    28
    Hallo
    Ik heb juist een update gedaan van mijn 3gx naar v5 . ik vlieg met een trex 450 pro en mijn zender is een dx6i .
    Wat zijn nu de beste instellingen voor de flight mode settings 1 en 2 in de 3gx. Ik vlieg geen 3D dus ik hou van een rustige heli. Wie kan mij helpen ?
    Rudi12
     
  11. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik zou gaan voor de standaard settings. Belangrijk is wel dat je de juiste setup procedure volgt. Zie draadje
    De 3GX versie 3.0 en 3.1 in het kort. Geldt ook voor 5.0

    Groeten
    Martin
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2015
  12. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Is de 5.0 een verbetering tov de 4.0 ?
     
  13. Rudi12

    Rudi12

    Lid geworden:
    17 apr 2012
    Berichten:
    28
    Hey guyken
    Ik heb nog niet echt gevlogen met de 5.0 versie maar in het opstijgen en hoveren ervaar ik toch wat meer
    stabiliteit .Ik ga dit weekeinde eens proberen of in het vliegen verschil zit tegenover de 4.0 versie want soms vraag ik mij af of het echt wel de moeite is om die updates te blijven doen .
    Rudi12
     
  14. Rudi12

    Rudi12

    Lid geworden:
    17 apr 2012
    Berichten:
    28
    Ok dan begin ik met de standaard settings maar zet ik dan de expo instellingen in mijn zender op nul .
     
  15. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    iedere versie nar boven zou een verbetering geven,
    zelf vlieg ik met de 4.0 heel tevreden,
    enige probleem, dat de heli bij snel vooruit soms Dolphijn bewegingen maakt,
    maar dat zijn weer instellingen, die je met governor, throttle en pitch weg krijgt.
     
  16. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    persoonlijk ga ik uit van het "never change an winning team" principe...
    als hij goed vliegt, waarom updaten?
    of ze moeten er significante fouten uit hebben gehaald..

    vaak is het meer dat ze een paar dempingen veranderd hebben, wat gedragingen als hij een specifiek aantal dingen doet.

    maar vaak, als je nergens last van hebt en gewoon lekker kunt vliegen, heb jij dus geen last van die problemen. Dus wat is dan de noodzaak?
    kijk, veranderen ze iets wat wel op jouw heli slaat.. dan is het anders.
    maar tot die tijd?

    vaak moet je heel je setup en instellingen opnieuw gaan bepalen na een update..
    meestal (als je kritisch bent) ben je daar toch al vlot een stevige tijd mee bezig
     
  17. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    @Uwe : gek dat je dat zegt van die dolfijn beweging LOL Had ik ook eerst met versie 4 , maar daarna met idd juiste curves weggekregen . Inmiddels is de heli waar versie 4 op stond verkocht en moet ik nu op een andere heli opnieuw beginnen dus naar versie 5 dan maar zeker ? Ik was best tevreden met versie 4 alhoewel er sommigen klagen van "hik" bewegingen ?
     
    Heli-Uwe vindt dit leuk.
  18. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
    Neem 5. Is de update vlak na de introductie van de pro.
    Groet
    Martin
     
  19. Rudi12

    Rudi12

    Lid geworden:
    17 apr 2012
    Berichten:
    28
    Raar he ,maar die hik beweging op de servos ondervind ik ook met 5.0v.
    Iedere versie zal wel z'n voor en nadelen hebben dus kunt ge inderdaad beter kiezen voor de versie die ge het beste vind voor uw noden. Grts Rudi12
     
  20. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    het was bij mijn 700er Rex geen hikken !
    maar echt dolfijnen,

    ik heb de Castle Creation 120 A geprogrammeerd naar governor, en het was opgelost,
    wel noch 'n beetje bang geweest de eersten vluchten met 130 km/h,
    als hij dan weer dolphijnt, is dat echt niet prettig, maar het is verdwenen,
    vollgas met 13 graden pitch en 2050 RPM, geen probleem !

    Groet
    Uwe
     

Deel Deze Pagina