3GX probleem

Hallo,

Heb in een Aling 450 een 3GX gezet, heb het E-book van Martin49 gekocht en alles heel zorgvuldig gedaan, uiteindelijk was ik zover dat de heli opgestart moest worden alleen de motor draait niet.
Heb de esc (Align RCE-BL35P) rechtstreeks op de reciever aan gesloten en dan doet hij het wel.
Heb tijdens de bouw van de 450 heel veel moeten overwinnen, maar hier kom ik niet uit, ben nog maar een newbie, heb wel veel geleerd. Als wilt gaan vliegen raad ik aan zelf één te bouwen, is leuk om te doen en je leert veel, maar goed, had vandaag de main flight willen laten maken, doe ikzelf nog niet laat ik door een ervaaren piloot doen, deze man vliegt flybar en weet niet veel van fbl-systeemen.
Hoop dat er onder jullie mensen zitten die me verder kunnen helpen.
:confused: :confused:
 
... en alles andere werkt goed ???

ik had het gehad, dat gewoon pitch en throttle verwisselt moeten worden,
helaas weet ik niet, of Martin dat in zijn boek goed omschreven heeft,
vraag anders even bij Martin nog een keer na,

iig was het bij mij, throttle en pitch verwisselt,

voorzichtig, bladen weghalen, ook die achter !!!

Groet
Uwe
 
Misschien heb je hier iets aan. Mogelijk is er iets verkeerd gegaan in een van de volgende calibratie stappen:
1) throttle stick calibratie in 3gx setup
2) esc calibratie zelf

2) moet je uitvoeren na 1)

Groet, Jaap
 
Heli-Uwe: Ja al het andere werkt goed, zal kijken of ik pitch en trottle verwisseld heb.
Jaap DMC: ga er naar kijken.
Inmiddels is Martin hier ook mee bezig houd jullie op de hoogte
 
maar let op,
je kan ze alle 2 verkeerd doen, dan werkt niks meer,

dus zender alles 0, ook de kleine regelaar naast de throttle stik !
ESC werkt, dan zender calibrieren in 3GX,
en dan moet eigenlijk de ESC ook werken.
 
Schuif aub even de motor/pinion van het maingear weg voordat je boel weer aansluit. Dat kan je een hoop ellende besparen :yes:
 
Wat hoor je als je de heli aansluit?
Een hele reeks piepjes, of vrij weinig piepjes?

Kan zijn dat je throttle kanaal gereversed moet worden, of niet op 0 staat.
Staat deze niet op 0, gaat de motor niet draaien.
Inderdaad wel even motor terugschuiven van het tandwiel, zodat hij niet spontaan weg kan..
 
Back
Top