3GX swash probleempje

hoi forumleden,

ik heb sinds een week een trex500 esp flb met 3gx setup:D.
Dit is dan ook mijn eerste FBL heli!
Deze heb ik geheel afgesteld en de 3gx setup doorlopen en had allereerst de beginner instellingen geladen in de 3gx. Hierna heb ik hem gevlogen en leek alleen de gain nog niet lekker te zijn. Deze heb ik dan ook aangepast. Hierna heb ik simpele bewegingen met 3 lipo's gevlogen om te kijken hoe hij reageerde.

Enkel bij de 4e lipo aansluiten zag ik dat de swashplate niet meer level stond:confused:. Aleron servo had een andere 0 positie aangenomen. Ik ben niet aan de heli geweest na het aan koppellen van de lipo. Heb ook niks veranderd aan de instellingen aan de zender en 3GX.

Nu is mijn vraag wat kan hier de oorzaak wezen? En hebben anderen dit ook meegemaakt?

Allen alvast bedankt
MVG Ralph Hoffmans

Was de werking verder nog wel goed?Alle servo's de juiste kant op enz enz...

Ik heb het ook een keer gezien bij het optoeren maar nadat hij op toeren was en niet meer stond te schudden(bladen gecentreerd enz) was het over.

Als je hem aanzet moet hij wel recht staan

Stel je toert op kan het zijn dat de swash scheef zakt, dit zul je even zelf recht moeten sturen voor hij opstijgt
Heeft te maken met trilling

Stel, je wil weten of de 3gx alles nog wel goed doet, zou je hem ff in de instelmodus moeten zetten, en kijken wat dan de 0 punten zijn.
Als hij niet in de instelmodus staat, kun je ook het 0 punt niet zien, omdat het ding continu aan het corrigeren is

Maar werkt alles nog?
Staat hij bij aansluiten wel recht?
Wanneer zakt hij scheef?
Zitten alle stekkers nog wel goed erin?

Waarschijnlijk bij het aansluiten van de vierde lipo stond de heli tijdens initalitatie niet helemaal recht(lees waterpas)

Mvg. Richard

Staat die van mij ook nooit, als hij maar stil staat
Je hoeft echt niet met een waterpas alles recht te zetten

Maar, hoe zat het precies?
Als een 3g een foutmelding geeft, gaat de swash scheef staan
Dat is bij de 3gx dacht ik ook zo

Sluit hem nog eens aan, kijk wat er gebeurt

Hoi allemaal,

Bij de vierde lipo aansluiten er van af gebleven, dus geen externe bewegingen tijdens initalisatie! Hiervoor stond alles goed. Na initalisatie stond de swash al scheef. Toen initalisatie opnieuw uitgevoerd, maar swash stond weer scheef. Dit was dus zonder optoeren.

Kabels zaten allen nog goed, ook de correctie van bewegingen was nog goed.
Lijkt inderdaad dan op een soort van foutmelding, maar ik dacht (kan het ook mis hebben) dat dan af te lezen was aan de leds op de 3GX.

Ik denk dat ik inderdaad de setup nog maar een keer over doe.

Allen al bedankt voor de reacties!

Dan moet je ff de handleiding nakijken
Mijn 3g geeft alleen een scheve swash bij een foutmelding, doet verder niets met de lampen

Maar de 3gx is her en der anders, dus wie weet doet hij het wel..

Back