A
Aaalie
Guest
In een andere discussie die overigens terecht is gesloten, werd de Flightmax 3S-2200 20C aangeboden.
Nu graag niet de discussie over hoe goedkoop china is, en dat het een leuke aanbieding is, maar graag puur de ervaringen en technische discussie.
Wat me opvalt is dat er nogal tegen de 20C word aangehikt. Dit zou te weinig/laag zijn.
In theorie betekend dat, dat je de akku in 3 minuten leeg kan trekken, terwijl in de meeste situaties toch 5 minuten of langer word gevlogen.
Bovendien is bijvoorbeeld een 3S 1800 40C akku net zo zwaar, of zelfs zwaarder. En 40C betekend dus dat je hem in 1,5 minuut kan leegtrekken.
Wat je in de praktijk merkt van de 40C t.o.v. de 20C is vooral dat de prestaties van een 40C akku iets hoger liggen. Je houd wat hogere spanning over tijdens belasting. In hoeverre dat belangrijk is is echt aan jezelf.
Zelf vlieg ik met dit formaat akku's vooral parkflyers, en Parkzone schuimmodellen. Voor mij niet noodzaak voor top prestaties, liever lekker doorvliegen maar wel graag een minuutje of 10. Daarvoor zijn deze 20C akku's fantastisch vooral omdat ze slechts 180 gram zijn, en de daarbij geringe afmetingen hebben.
Ik vlieg dus langer in deze toepassing met een deze 20C 2200 akku, dan met een 40C 1800 akku. En waarschijnlijk ook langer met deze 20C akku, dan met een 35C of 40C 2200 akku omdat de 35C of 40C akku's een stukje zwaarder zijn.
Hoe denken de medevliegers hierover? En waarom word er gekozen voor hogere 40C waardes of juist de "lagere" 20C waardes.
Vriendelijke groeten,
Aldert
Nu graag niet de discussie over hoe goedkoop china is, en dat het een leuke aanbieding is, maar graag puur de ervaringen en technische discussie.
Wat me opvalt is dat er nogal tegen de 20C word aangehikt. Dit zou te weinig/laag zijn.
In theorie betekend dat, dat je de akku in 3 minuten leeg kan trekken, terwijl in de meeste situaties toch 5 minuten of langer word gevlogen.
Bovendien is bijvoorbeeld een 3S 1800 40C akku net zo zwaar, of zelfs zwaarder. En 40C betekend dus dat je hem in 1,5 minuut kan leegtrekken.
Wat je in de praktijk merkt van de 40C t.o.v. de 20C is vooral dat de prestaties van een 40C akku iets hoger liggen. Je houd wat hogere spanning over tijdens belasting. In hoeverre dat belangrijk is is echt aan jezelf.
Zelf vlieg ik met dit formaat akku's vooral parkflyers, en Parkzone schuimmodellen. Voor mij niet noodzaak voor top prestaties, liever lekker doorvliegen maar wel graag een minuutje of 10. Daarvoor zijn deze 20C akku's fantastisch vooral omdat ze slechts 180 gram zijn, en de daarbij geringe afmetingen hebben.
Ik vlieg dus langer in deze toepassing met een deze 20C 2200 akku, dan met een 40C 1800 akku. En waarschijnlijk ook langer met deze 20C akku, dan met een 35C of 40C 2200 akku omdat de 35C of 40C akku's een stukje zwaarder zijn.
Hoe denken de medevliegers hierover? En waarom word er gekozen voor hogere 40C waardes of juist de "lagere" 20C waardes.
Vriendelijke groeten,
Aldert