3S lipo met 1 kapotte cel... ombouwen naar 2S mogelijk ??

Heren,

Ik heb een 3S lipo. Bij de laatste vlucht was de pack sneller "leeg" dan normaal (motortje ging wat langzamer draaien). Gelijk geland en lipo gecheckt. 1 cel was iets lager als de rest.. ok kan gebeuren.
Echter nu wilde ik hem opladen... gelijk mijn lader aan het gillen. Die ene cell was dus gezakt naar 2,3 volt. Maw... 1 cel is naar de eeuwige vliegvelden.

Is het mogelijk om van deze 3S een 2S te maken. Zoja... hoe en waar haal ik de 2S JST XH balanceerconnector vandaan.

Ik denk ik vraag het maar eerst aan mensen die het misschien eerder gedaan hebben voordat ik beroep moet doen op de brandweer omdat ik loop te k#tten.

Hoor het graag.

ja, je kan gewoon die ene kapotte cel demonteren. Heb ik ook met mijn 4s gedaan waar een cel van kapot was. Heb nog niet geladen met die accu maar de meter herkende hem gewoon als 3s zonder dat ik de balanceer kabel heb aangepast. Weet niet of dat altijd geldt.

mvg.
Andreas

Geen enkel probleem, heb het zelf ook regelmatig gedaan.. Zorg wel dat als je cellen soldeert je een goede hete soldeerbout gebruikt. Zodat je niet de hele cel opwarmt voor de tin een keer gaat vloeien.

Conrad heeft deze stekkers denk ik wel. Weet niet precies hoe jouw balanceerder op de later werkt, maar vaak kan je gewoon de 4 polige balanceerstekker gebruiken. Laatste pool is dan gewoon een loos contact. Inwending zullen al je balanceerpoorten waarschijn lijk aan elkaar verbonden zijn.

Succes

Ok ... dus ik kan gewoon laden met de 3S (4polig) stekker.

dus ... voorzichtig de tape eraf halen,
met een hete soldeerbout de boel amputeren
tape erop en ik heb een 2S

Moeten de polen naast elkaar zitten of mag er 1 tussen uit. Ter verduidelijking. op mijn connector heb ik rood, groen, geel en zwart. Cel 1 is stuk dus ik neem aan dat groen komt te vervallen. Moet ik geel en zwart op laten schuiven of kan ik ze laten zitten.

Back