3s lipo op slash 2wd xl5

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Tinnieman, 23 dec 2021.

  1. Tinnieman

    Tinnieman

    Lid geworden:
    23 dec 2021
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Oosterbeek
    Ik heb een 3s lipo gekocht voor mijn Tracks slash xl5. Ik heb gelezen op het intertweb dat dit moet kunnen maar na het aansluiten knippert de esc rood en groen.

    Als ik een 2s er in zet werkt het weer als een zonnetje.

    kan het gewoon niet?
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Wat heb je zelf uitgezocht? Traxxas heeft namelijk heel veel support artikelen
    https://traxxas.com/support/What-Do-When-ESC-Flashing-Red-and-Green
    Verder lezend blijkt dan ook de LVD een probleem te zijn voor 3S LiPo, je zult hem uit moeten zetten en daarij zelf goede controle op de accu te houden om niet te ver leeg te trekken.
     
  3. Tinnieman

    Tinnieman

    Lid geworden:
    23 dec 2021
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Oosterbeek
    Ik heb heel wat gezocht en niet gevonden :(

    Ik heb de stappen al gevolgd die de esc resetten. Dat heeft niet geholpen. Als ik de lvd uitzet (rood lampje) dan doet hij het wel met een 2s. Als ik dan de 3s inplug begint hij weer groen rood te knipperen.

    ik lees op sommige plekken das de xl-5 maar tot 2s gaat en dat het een overvoltage waarschuwing is. Op andere plekken lees ik dat 3s niet goed is maar wel kan werken. Ik kom er echter niet uit. Ook niet na lang zoeken.
     
  4. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    2s dan maar? Of een brushless setje als je meer vermogen wilt.
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Het helpt dat je ook aangeeft dat je de LVD al geprobeerd hebt uit te zetten.

    Een overvoltage detectie zou best kunnen en het kan zijn dat die mogelijk later in de ESC erbij is geprogrammeerd. Traxxas is namelijk best redelijk met garantie maar wil wel schade door onjuist gebruik voorkomen. Even aan het zoeken geweest, er schijnt dus ook een XL5-HV te bestaan die wel 3S aan kan:
    https://www.toprc.nl/traxxas-electr...8ZaJCpcwjNqrqW7kCqbPInY22WCW4ndwaAiuFEALw_wcB

    Maar ja, voor nog geen 30 euro heb je bv een hobbywing quickrun 1060 die ook 3S aan kan.
    https://www.trxxs-winkel.nl/hobbywi...utm_medium=organic&utm_source=google_shopping

    En als je toch wilt investeren naar meer snelheid, ga dan idd voor een brushless set.
     
  6. Tinnieman

    Tinnieman

    Lid geworden:
    23 dec 2021
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Oosterbeek
    Dat is jammer.

    kan ik die hobbywebsite ook gewoon aan de reciever van Traxxas koppelen of moet ik die dan ook vervangen?
     
  7. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Nee je hoeft je receiver niet te vervangen.


    Ik heb volgens mij nog wel een xl5 die ik gebruikte op 3s.

    Persoonlijk had ik een 2s setup te samen met brushless combo genomen.
     
  8. Tinnieman

    Tinnieman

    Lid geworden:
    23 dec 2021
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Oosterbeek
    Dat vind ik ook zo raar. Je leest op meer plekken dat het gewoon kan. Waarom pakt mijn xl-5 hem dan niet????

    2s met brushless klinkt logisch. Ik heb echter al deze auto en had een nieuwe batterij nodig. Dan maar een 3s dacht ik
     
  9. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Wellicht een nieuw type esc?

    Ze kunnen max tot 11 volt aan wat ik las. Een volle 3s lipo is 12.6v, misschien een beveiliging?

    Je hoeft geen andere auto te kopen voor een brushless setup. Alleen een andere esc en motor
     

Deel Deze Pagina