3s of 2s lipo gebruiken ?

- Met het C-getal kun je uitrekenen wat de maximale stroom is die het pakket kan leveren, belangrijk voor de acceleratie en topsnelheid, je heli zal bijv. sneller stijgen.

Ik denk niet dat je dat laatste zo kunt stellen, want dat is afhankelijk van je set-up.

in een (dom voorbeeld) King V-3 kun je een 65 C accu hangen, en hij zal er echt niet harder van gaan. Hooguit merk je het verschil tussen volle en bijna lege accu veel minder, maar dat is ook afhankelijk van je instellingen.

Als je set-up niet de beperkende factor is, (ofwel krachtige motor en goede regelaar) dan zal het wel aardig kloppen.

Ik doe deze toevoeging, omdat ik de indruk heb dat de hen3 niet met een "top of the bill" heli vliegt (gezien de vraag of dit ook voor 3.7V geldt), en hij anders mogelijk verkeerde verwachtingen heeft.

Groet, Bert

PS: da's nou precies de reden waarom ik altijd zo lang van stof ben: in samenvattingen gaan per definitie details verloren, en het is afhankelijk van wie of wat de lezer is, of die details belangrijk zijn of niet, de schrijver kan dat onmogelijk bepalen....

Laatst bewerkt:
bedankt voor de aanvulling. Natuurlijk zijn andere onderdelen van de heli een beperkende factor, als je motor niet meer vermogen kan ontwikkelen houdt het daarbij even op.

Wel leert de praktijk dat de standaard meegeleverde lipo's bij een RTF heli meestal niet de meest krachtige zijn, en dat je, met dezelfde motor, alleen door het plaatsen van een betere lipo, al betere prestaties zult krijgen. Dit gaat in ieder geval op voor een aantal gangbare RTF heli's, zoals de Blade mSR, die presteert met een Hyperion een stuk beter dan met de standaard eFlite, en ook voor de Solo Pro geldt dit zeker. En aangezien je meestal toch al snel extra batterijen bij je heli zal kopen, is dat een makkelijke manier om wat meer prestatie te krijgen. Jouw ervaring met de Bravo SX lipo in een Solo Pro bevestigt dat. Andere lipo, zelfde motor en electronica, maar een duidelijk merkbaar verschil.

Laatst bewerkt:
nou kijk dit zijn tenminste andwoorden waar ik nu eindelijk eens wat kan.
klooi ik nog effe verder waar ik het beste de lipo's kan gaan kopen.
zal wel weer niet het beste idee van nederland zijn om ze in china te gaan bestellen zeker.:p

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk niet dat je dat laatste zo kunt stellen, want dat is afhankelijk van je set-up.

in een (dom voorbeeld) King V-3 kun je een 65 C accu hangen, en hij zal er echt niet harder van gaan. Hooguit merk je het verschil tussen volle en bijna lege accu veel minder, maar dat is ook afhankelijk van je instellingen.

Als je set-up niet de beperkende factor is, (ofwel krachtige motor en goede regelaar) dan zal het wel aardig kloppen.

Ik doe deze toevoeging, omdat ik de indruk heb dat de hen3 niet met een "top of the bill" heli vliegt (gezien de vraag of dit ook voor 3.7V geldt), en hij anders mogelijk verkeerde verwachtingen heeft.

Groet, Bert PS: da's nou precies de reden waarom ik altijd zo lang van stof ben: in samenvattingen gaan per definitie details verloren, en het is afhankelijk van wie of wat de lezer is, of die details belangrijk zijn of niet, de schrijver kan dat onmogelijk bepalen....

Inderdaad. met de zwaar overpowerde setups die tegenwoordig in heli''s te vinden zijn, is het vaak de accu die het zwakste component is...

Maar ik merkte 45C accus in een Lama V4 dus weer wel.... tov de 10C Esky lipo's;)

klooi ik nog effe verder waar ik het beste de lipo's kan gaan kopen.
zal wel weer niet het beste idee van nederland zijn om ze in china te gaan bestellen zeker.:p

Laat ook effe weten om welke heli het gaat, dan kun je al wat tips verwachten. Bij b.v. de Blade mcp-x is er een overduidelijk verschil tussen de standaard 3.7v lipo en de Turnigy lipo. met de Turnigy lipo vliegt die merkbaar sneller, reageert sneller en vliegt iets langer. Laat maareens horen wat je vliegt.

Maar ik merkte 45C accus in een Lama V4 dus weer wel.... tov de 10C Esky lipo's;)

Maar dat hoeft niet per definitie aan de hogere C waarde te liggen maar waarschijnlijk meer aan de kwaliteit van de Esky Lipo's. Ik heb ook een V4 gehad en andere Lipo's met dezelfde C-waarde als de Esky lipo's presteerden veel beter.

ik heb eens rond gezocht, en kwam er zo achter dat de standaard 600mAH lipo's van Nine Eagles maar 10c ontlading hebben. er kan elk moment een pakketje uit hongkong binnen vallen vol lipo's, inclusief 2 Rhino 610mAh 20c ontlading. kan ik deze eens testen. zal hopelijk wel een verbetering zijn. zo ja, dan ga ik gelijk nog 3 bestellen !! ik heb gisteren ook eens 2 lipo's uit duitsland besteld met 650mAh en 30c ontlading met een 10 sec piek van 50c. ze zijn voor een shockflyer bedoeld, maar moeten net in mijn heli passen. kan ik eens gaan vergelijken tussen de orginele Nine Eagles, Rhino's en Helen lipo's.

Back