Ik cycle tegenwoordig mijn nieuwe LiPo packs 3x met 500mAh laad stroom en max 5A ontladen.
Het laden doe ik met een GT6 en het balanceren met een externe balancer tijdens het laden.
Het laden gaat via de 'hoofd' aansluitkabels en niet door de balancer (de balancer staat dus parallel geschakeld).
Na het laden en het ontladen doe ik een meeting per cel met een '2 tientjes' multimeter.
Nu meet ik een Zippy-H 3S 1450 30-40C pakket na het ontladen, en blijkt het pakket flink uit balans te zijn;
cel 1 3.3
cel 2 3.3
cel 3 3.6
(Het geladen pakket was netjes 4.20 op alles 3 cellen.)
Wat doe ik verkeerd of is er iets mis met dit pakket?
Is het wijsheid om het pakket eerst te balanceren voor het laden, of kan ik het pakket tijdens het laden balanceren?
Is een in serie geschakelde balancer(via de balancer laden) beter?
Het laden doe ik met een GT6 en het balanceren met een externe balancer tijdens het laden.
Het laden gaat via de 'hoofd' aansluitkabels en niet door de balancer (de balancer staat dus parallel geschakeld).
Na het laden en het ontladen doe ik een meeting per cel met een '2 tientjes' multimeter.
Nu meet ik een Zippy-H 3S 1450 30-40C pakket na het ontladen, en blijkt het pakket flink uit balans te zijn;
cel 1 3.3
cel 2 3.3
cel 3 3.6
(Het geladen pakket was netjes 4.20 op alles 3 cellen.)
Wat doe ik verkeerd of is er iets mis met dit pakket?
Is het wijsheid om het pakket eerst te balanceren voor het laden, of kan ik het pakket tijdens het laden balanceren?
Is een in serie geschakelde balancer(via de balancer laden) beter?
Laatst bewerkt: