3view F84F

Jij zoekt een gewone kleuren plaat.. Ik zoek een 3view om na te tekenen.. Heb je zo een F84 van Michel Knol?

Laatst bewerkt:
klopt ,ik heb er een van knol schaal 1:5.
het is de bedoeling dat hij vogend jaar gaat vliegen.
ik heb nu nog te veel andere projecten.
ben wel al aan het zoeken naar kleuren schema s en verdere documentatie.

remke

Hoi Wimo, dat is niet echt wat ik zoek maar toch bedankt! Ik wil het zelf natekenen.. Maar is wel een leuke site hoor, staat alles om die kist zelf te maken!

f84f_3v.jpg

Ton

Hoi Ton, bedankt, deze had ik ook al maar er zitten geen doorsnedes erbij.. Kan jij wel zo een model tekenen? Schat jij de doorsnedes gewoon een beetje in?

Neem aan dat je het model niet voor schaalwedstrijden gaat bouwen, het ontbreken van doorsneden is dan niet zo erg.

Je hebt het vooraanzicht en het breedste punt van de romp en dat moet voor dat deel voldoende zijn, de staart wordt in diameter toch groter dan schaal en zul je daarop aan moeten passen.

Hoe groot gaat tie worden en wat moet erin komen voor fan.

Ton

Ow nee Ton, ik wilde hem alleen maar natekenen.. Nog niet motoriseren e.d. Ik ben nog aan het oefenen met Rhino.. Ik dacht ik probeer deze want de romp lijkt me wat eenvoudiger om na te maken (veelal rond / ovaal). Maar wat jij zegt is dat het toestel op de fan moet worden aangepast als ik er een echt vliegend model van zou maken? Maar het kan toch ook dat ik een motor/fan kies en daaromheen het toestel ontwerp/teken?

Als je zo na wil tekenen is dat prima, maar wil je er een fan in hangen dan moet je rekening houden met de in en uitstroombus voor de fan.

Dit betekend dat de neus en staart 99% van de gevallen groter of beter gezegd dikker wordt dan op je 3 view.

Wil je het dus serieus aanpakken bepaal dan eerst welk formaat model je ooit zou willen bouwen/vliegen kies daar een fan bij en ga dan tekenen.

Ton

Back