3x in een maisveld is genoeg.

Sinds een tijdje vlieg ik doodleuk met een Super Cupje, het is een leuk ding om capriolen mee uit te halen, dat doe je niet met duurdere toestellen, allee ik toch niet.
Aan boord bevind zich een ontvanger met ingebouwd ACT systeem, maar er scheelt wel wat mee, vorige week geen ontvangst en het vliegertje verdween in de mais.
ACT uitgeschakeld, na de tweede vlucht, geen controle, alweer in de mais gaan zoeken.
Gisteren mijn geluk maar eens beproefd met mijn andere zender van de zelfde firma, bij de 4é vlucht alweer hetzelfde, doodleuk in spiraal het maisveld in.
Na 3x ben ik het wel een beetje beu, om geen probleem te krijgen met de landbouwer op onze club zocht ik steeds alleen in de mais en niet met een ganse bende, gelukkig heb ik een beetje gevoel voor afstand en richting opgedaan tijdens mijn jeugd bij de Scouts en heb ik hem steeds vlug terug gevonden.
Nu tot zover.
Het Super Cupje is voorzien van een borstelmotor met overbrenging, nu vind ik het zonde om een goed werkende motor te gaan vervangen door een Brusschles, mits ik niet te veel weggooi hebben we daar natuurlijk nog een regelaar voor, aan de slag dan maar.

Eerst maar eens alles demonteren, ge hebt wat draadjes die je nadien niet meer benodigd.

Draadjes hebben natuurlijk nooit de goede lengte of het juiste stekkertje, mits de soldeerbout toch op temperatuur was om de draadjes van de motor los te solderen, maar gelijk de regelaar voor borstelmotor ook klaargestoomd.

Mits ik steeds lees dat je de draden van lipo naar regelaar beter niet verlengd, is de regelaar niet in het motorcompartiment te vinden, had hij wat betere koeling gehad, maar denk niet dat hij te warm gaat worden, heeft voor zijn tweede leven 3 Graupner 400 motors aangestuurd, koeling is er trouwens ook een beetje in dit rompgedeelte.

Draadjes terug aan de motor gesoldeerd, mits het kapje er toch vanaf was, nog even een gewichtje bij ingelijmd, was steeds een tikje te staartlastig dat met een pietsje downtrim werd ongedaan gemaakt.
Van die sleuteldopjes heb ik er voldoende liggen in alle maten en kleuren en zijn ideaal om te verzwaren.
Romp heeft een beetje uitslag, heeft hij opgelopen van een beetje te kort bij een radiator te staan.

Alles terug gemonteerd, ontvangertje er nog in en bekijken of het dit weekend een 4é zoektocht in de mais word.

Johan.

Goed om weten, is wel handig, maar het is niet de bedoeling om steeds op zoek te gaan achter mijn toestel.
Verder best wel een stevig toestelletje, na drie maisduiken is de enigste schade een elastiekje dat door verschuiven van de vleugel een minimaal scheurtje in de vleugel heeft gemaakt.
Denk dat ze dat geluk noemen, ben nochtans normaal een pechvogel.

Johan.

Johan,

Even terzijde: over welke Piper (fabrikant?) gaat het? Ik ben nl. op zoek naar een eenvoudig Pipertje voor iemand.

Hobbyzone Pnp of Rtf.
Piper Super Cup.
120 cm.
Bijgeleverde lipo: 1300 mAh 3s + lader voor net of batterij.
1 Reserve prop, nog niet nodig gehad.

[URL="
Flight of the Super Cub - YouTube[/URL]
Heb de wieltjes 1 maatje groter geplaatst, opstijgen van gras is dan geen probleem, wel up geven bij start.

Johan.

Johan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back