4.6 ho start slecht (blokje reviseren??)

Goedandag

Ik heb dus een hpi hellfire met een 4.6 ho
Nu is de auto best wel oud en ik krijg hem.niet suiver afgesteld
De auto start egt heel erg slecht seker meer als 10 minuten bezig
Als hij eenmaal loopt loopt ei opzich wel goed alleen valt afentoe somaar uit en d aaan weer half jaar besig met starten heb al meerdere afstellingen.geprobeert vanuit de fabrieksinstellingen ik denk zelf.dat de lagers niet meer sow goed zijn
Want ik start met een rotostarten wanneer ik de auto in het begin wil starten slipt ei en als ik dan me vinger tegen het vliegwiel aandruk slipt ei niet meer

Wat zal ik doen komt het egt door de afstelling?
Of nieuw blokje kopen
Of deze reviseren

Mvg ricardo
 
Altijd makkelijk oordelen of niet?! Wellicht is iemand dyslectisch?


Wat betreft je probleem, heeft de motor nog wel voldoende compressie? Je zou het slippen van het éénweglager makkelijk kunnen oplossen door een gaatje te boren in de behuizing en daar een beetje remmenreiniger in te spuiten alvorens het starten.
Het kan ook zo zijn dat het lager op de krukas versleten is in de backplate.
 
Ten eerste ben ik dilexys ja ten tweede ik ben ijgenlijk spaans ten derde ik ben op me werk via mijn mobiel als ik spelfouten of slecht verwoord sorry daarvoor
Als je niks nuttig.te vertellen heb post dan ook niks daar is het forum niet voor gemaakt ik ben altijd berijd alles opnueiw uitteleggen

En ik dacht ook dat het aan de 1weg lager lag maar dat is niet het grootsye probleem
En ik vindt hem wel weinig compressie hebben want mijn t15 motertje van mijn carson cr2 heeft flink wat meer compressie als ik het vliegwiel draai zou het dus een lekke keering of pakking zijn ?
 
Ja dat denk ik ook wel de auto is seker al 4jaar oud en veel gereden
Hoe kan ik het seker weten en weet je mischien hoeduur ong een reviesiesetje kost
Wat zou jij aanraden om te doen
Het liefste reviseer ik het heele blokje

en mischien een raare vraag maar zou ik bv ook een wat snellere cilindersetje kunne gebruiken of dergelijke als je snapt wat ik bedoel dat ei iets sneller is als dat ei standaart is ???
 
Niet het blokje reviseren, de kosten zijn het niet waard tov. een nieuwe. Een GM Nitrobull .28 haal je al voor 120 euro.
 
Ja dat denk ik ook wel de auto is seker al 4jaar oud en veel gereden
Hoe kan ik het seker weten en weet je mischien hoeduur ong een reviesiesetje kost
Wat zou jij aanraden om te doen
Het liefste reviseer ik het heele blokje

en mischien een raare vraag maar zou ik bv ook een wat snellere cilindersetje kunne gebruiken of dergelijke als je snapt wat ik bedoel dat ei iets sneller is als dat ei standaart is ???

Ik denk dat je iets te veel aan het scooter gebeuren zit te denken, zulke kleine techniek heeft best wel wat te verduren, en is daar echt niet mee te vergelijken.

Ik sluit me aan bij Roelof, blokje vernieuwen, weet je tenminste zeker dat het goed werkt. En voor het geld hoef je het niet te laten!

LRP zr.28 of .30 zijn zeker niet duur!
 
Oke ja enkelt het cilindersetje vernueiwen blijft dan toch de rest ook versleten dus dan toch maar een nueiw blokje :( wel zonde want hij rijd nog wel
Ik weet niet wat het beste te doen
En als ik voor een nueiwe ga welke raden jullie dan aan graag eentje waar alles van mij gewoon ook past zoals me backplate carb koppeling enz en het liefste een die iets sneller is
Iemand suggesties of.linkjes ??

In iedergeval al heel erg bedankt allemaal so komen we tenminste ergens :p
 
Zucht ik ga binnekort wel naar de modelbouwzaak in bloemendaal kijken welk blokje hun mij aanraden wat zou ik dan met mijn oude blokje doen hij doet het nog wel alleen tis gewoon niet leuk meer hoelang je besig bent met starten ik vind het gewoon zonde

Jullie hebben mij in iedergeval meer dan goed geholpen velen dank


En zou iemand mischien een kei goed blokje kunnen aanraden met linkje erbij
Want ik weet egt het verschil in al die blokjes niet
 
Die lrp is wel egt mooi aangezien die nueiwere typen is he kan mijn uitlaat er wel gewoon op toch ?
En zou ik dan ook beter een andere uitlaat of gewoon me standaart hpi pijp ik zou niet weten hoe of wat is mijn std carb sneller of sloomer :p

Ik begin me best wel dom te voelen na al.die raare vragen :p
Was het maar sow makkelijk als scooter :p
Veel respect voor jullie modelbouwers
 
Iedereen heeft zijn eigen mening, misschien ben jij leip van aprillia en een ander van een peugeot scooter... je snapt wat ik bedoel :)

Overigens moet je jezelf niet blindstaren op looks, motoren worden veelal door dezelfde fabrikanten gemaakt.
Je kunt gewoon je standaard uitlaat gebruiken, later kun je altijd nog besluiten om hier wat aan te upgraden.
Ik zou niet meteen alles in één keer doen, bouw het rustig op :)
 
Pinchen is een proces op de cilinder waarmee de cilinder een tikje smaller wordt gemaakt, hierdoor zal de zuiger weer stevig passen en is er weer een kleine inloop nodig. Ik kan het niet bij dergelijke grote cilinders maar er zijn mensen die het wel kunnen.

Het is een oude motor nieuw leven in blazen, verwacht niet dat de motor weer terug in nieuwstaat is want alle onderdelen hebben een slijtageslag gehad maar je kunt er weer plezier van hebben.
 
Maar om effe helemaal trug te komen op.mijn 4.6ho
Het is dus bijna seker wel sow dat hij gewoon versleten is aangezien het start probleem ?
Ik ga hem.denk vanmiddag uitelkaar halen om het is beter te bekijken
 
Back
Top