bec voor de motor??
.......of ik begrijp jouw vraag niet of jij begrijpt niet waarvoor het BEC-systeem is c.q. hoe het werkt............
BEC ellimineert een gedeelte van de vliegakkuspanning en voedt daarmee de ontvanger en dus daarmee alle componenten die op de ontvanger zijn aangesloten.
Ook als de vliegakku niet meer voldoende spanning heeft om te vliegen, dan nog blijft het BEC-systeem werken en dus ook de ontvanger.
In de meeste gevallen elimineert het BEC-systeem een spanning rond de 5,5 V.
1.
Je hebt regelaar met ingebouwde BEC
2.
je hebt externe BEC's.
3.
Dan zijn er regelaars met BEC waarbij je
ook nog een ontvangerakku mag aansluiten op de ontvanger (die ontvangerakku werkt dan als bufferakku) zonder bijzondere/extra maatregelen (een voorbeeld daarvan is de Kontronik Jazz regelaar).
Bij sommige andere regelaars met BEC mag je
geen ontvangerakku aansluiten zonder extra maatregelen (bepaalde Schulze regelaars).
Wil je toch een ontvangerakku naast zo'n regelaar, dan moet er een extra beveiligingsschakeling worden gemaakt met 2 Schottky-diodes. Een schema daarvan vind je op
******** schulze-elektronik-gmbh.de Frames Hauptseite onder punt 6 Wichtige Hinweise).
De motor van de electroheli wordt dus aangedreven/gevoed door de vliegakku's, niet door het BEC-Systeem.
Om dat voeden van de motor goed te kunnen regelen, moet er een regelaar tussen vliegakku en motor.
Om de ontvanger te voeden/te voorzien van spanning, moet er een ontvangerakku zijn of een BEC-systeem (en in sommige gevallen is het mogelijk een combinatie van akku en bec te maken).
vr.gr.
Joyce