Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
4.8V 2500mAH NiMH ontvangeraccu laden met standaard lader???
In dortmund een ontvangeraccu gekocht met bovenstaande gegevens. Kan deze nu worden geladen met een "gewone" lader??
(Standaard Robbe/Graupner laders voor zender en ontvanger accu's)
Groeten,
Frits
dat doe ik nu al een half jaartje met een nimh ontvanger pakje, gewoon met een nicd lader (geen delta peak lader, dus zelf uitrekenen wanneer hij vol is), tot nu toe nog geen problemen mee gehad.
ik heb ooit eens begrepen dat je gewoon nimh met nicd laders kan laden, dat alleen de eventuele delta peak anders is.
laadstroom is 50/100/200/500mA, laatste is voor loodaccu's of kan daar ook een gewone ontvangeraccu op (met kortere tijd natuurlijk)
Hoe reken ik dan de tijd uit? Gewoon 2500/200 bijvoorbeeld? Duurt dan inderdaad wel uren......
Het kan dus wel met een standaard lader als de tijd maar niet wordt overschreden??
Bij de modelbouw FAQ staan 3 verhalen die de werking van lood accu's, Nicad accu's en NiMH accu's bespreekt. Daar staat ook in hoe je ze moet laden en waarom. Ik denk dat jullie daar wel het één en ander aan kunnen hebben.
Zoals Ernst Grundman al aangeeft , er is reeds veel over geschreven.
Het pack zoals beschreven is prima te laden met een 'standaard' lader
(bv 60 ma ) , en dit duurt dan wel een hele tijd .
Nadeel van het laden met een 'standaard' lader is , dat je niet kunt zien hoeveel er is geladen en dus is het eindresultaat ongewis !
ik zou ze 18 uur op 200mah laden, dan maakt 't ook niet veel uit als ie perongeluk 20 uur blijft zitten......of hóóguit 7 uur op 500, maar dan moet ie wel helemaal leeg zijn