Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Vraagje: is hier iemand die met z'n flaps proportioneel op de gasknuppel vliegt?
Ik heb in mijn acro-stand de flaps op een knuppel, maar dan als functie gekoppeld aan het hoogteroer. Dat vliegt wel heel dynamisch. Vooral aan de helling, als je aanduikt gaat dat super en de bocht om trekken gaat ook op een dubbeltje. Tot slot is rugvlucht ineens veel levendiger.
Ik zou dit precies andersom willen. Dus flap op de knuppel, hoogte dat mee loopt. Voorop gesteld dat je een profiel hebt dat hier mee om kan gaan, zoals Karel indirect al aangaf.
Maar je moet er inderdaad niet zo druk mee zijn dat je de rest vergeet. Het moet natuurlijk aan voelen.
Ik ga het wel proberen als de nieuwe zender er is.
Maar de hoofdzaak van dit draadje is toch wel er vliegtechnisch achter zien te komen of het zinvol is om de flaps op een knuppel te zetten zodat er 'dynamisch' gevlogen kan worden.
Ja dat willen deze vliegers.Ik denk dat er 2 zaken zijn die het (zeer) complex maken:
[*]Allereerst: hoe programmeer je de zender?
Als je met die knuppel enkel de flaps naar beneden resp. naar boven brengt, ben je 'mixed' bezig. Je wijzigt dan nl. niet alleen de welving van het profiel, maar je geeft ook up resp. down. Wil je dat?!
Het idee is dat je met deze toestellen je nooit langere tijd contant vliegt.[*]Ten tweede is het denk ik erg lastig om de flapstand over langere tijd constant te houden.
Surfimp en andere vliegen met alle knuppels neutraliserend.Je kunt de knuppel op de rasp/ratel instellen, dan houdt je hem makkelijker op één positie. Maar dan ben je de neutraal-positie-markering kwijt.
Gezien het feit dat er kennelijk maar zeer weinig mensen werkelijk mee vliegen (mee kunnen vliegen?) denk ik dat dit slechts voor weinigen is weggelegd. Voor mij in ieder geval niet.
Maar wat let je om te dromen dat jij het wel kan ...
Niet geschoten is altijd mis. ;-)
Surfimp en andere vliegen met alle knuppels neutraliserend.
Ik ook maar ik heb aangegeven waarom ik dit geen succes vind. Deze taktiek echter bekijkend met een aerobatic bril veranderd de zaak; daarbij kan ik mij goed voorstellen dat het erg nuttig is.... (manoeuvregebonden)
Zelf doe ik alleen maar mijn best een belletje uit te vliegen en daarbij wil je nu eenmaal de meest optimale flap/stab afstelling zonder al te veel te moeten klooien