4 cellen - 4800mA in een SebArt Sukhoi 29S 50

Die 500KV is veel te traag op 4 cellen. Ik heb een 900 kv zenza Perba op mijn skystar II staan met een 11X6 en 4 5000Mah cellen en dat gaat goed uit de voeten 60 Amp. Ik heb ook een 5055A 600 kv besteld om wat stiller te zijn en minder te verbruiken maar deze viel tegen met een 13 X 6 was hij te traag om leuk te vliegen maar hij zit toch al aan 50 Amp met de zelfde cellen. deze is meer voor 5s. De 5055 heeft naar mijn mening ook veel te veel plaats tussen de magneet en stators. Die 5045A draait soepel en goed met zijn 8mm as en 4s en dan op 12x6 maar een Kv van 750 zou het ideaal kunnen zijn. als je meer trekkracht wil.

Groeten Val

Maar een 11 of 12"prop is veel te klein voor een 1,5M 3d kist... 15-16 is een stuk meer in verhouding.

zippy R moet je hebben, niet de H of de gewone. Of polyquest...... deze 2 types houden hun spanning goed en kunnen de belasting goed aan. De H's lijken toch wat tegen te vallen na een tijdje..... wel goede cellen maar voor 20C piek wat minder geschikt.

Als je daar besteld, Moet je dan geen extra invoer kosten of taksen betalen?

Als je via EMS Express verzend eigenlijk niet...... ik heb tot nu toe 0 keer extra moeten betalen van de 36 keer :) Kans is erg klein ;)

Ik heb zojuist het bericht gekregen dat de KAT-50 is verstuurd.

Ik hou jullie op de hoogte. En als het met 4 cellen met huidige motor gaat lukken ga ik effe shoppen op HobbyCity.com.

Alvast mijn dank voor jullie hulp in de zoektocht.

DE KAT is ondertussen geleverd, gebouwd en ingevlogen. De vier cellen en de PERBA motor doen het uitstekend. Ik heb (voorlopig) genoeg power om te doen wat ik graag will doen, en dat is light acro. Voor rondvlucht is half-throttle voldoende. Vanuit die rondvlucht is vertikaal en loops trekken zeer goed mogelijk (beperkt vertikaal dan wel). Na vertikaal te gaan en een hover van 5 seconde valt die dan ook onheroepelijk uit de lucht. Maar dan is effe gas los, een beetje vertikaal naar beneden, het gas er weer op en .... 'here we go again' !

Kortom, ik ben een tevreden eigenaar van een Sebart Katana S 50.

Nog effe een update van dit draadje. De Kat leeft nog, maar heeft ondertussen al een nieuwe motor, een 4260 - 500KV en vliegt op 5 cellen. Dit is eigelijk de power setup die dit model nodig heeft.

Back