4-in-1 vs. 3-in-1

Hoi medebouwers

Ik ben in het bezit van een blitz 3d van Parkfun, nou ben ik al zo vaak tegen de grond aangegaan dat het eigenlijk niet meer rendabel is daar onderdelen voor te kopen, ook met het oog op het feit dat deze niet heel makkelijk verkrijgbaar zijn, de volgende vraag:

Kan ik de lama v3 barebone E-Sky Lama V3 ARF (EK1H-E012D) | E Sky Shop aanschaffen en mijn eigen ontvanger (3-in-1) in plaatsen, want de lama v3 komt standaard met een 4-in-1 geleverd, of kom ik dan een "functie" tekort?

hOI eRIK,

Dan kom je idd een functie te kort. De Lama heeft 4 kanalen nodig, 2 voor de swashplate, 1 x gas en 1 x richting.

Paul

Mischien een hele domme vraag maar hoe word dat dan nu geregeld want dat zijn alle 4 toch wel belangrijke functies lijkt me zo ???

volgens mij heb ik die functies nu namelijk ook al 2 sticks die vooruit achteruit links en rechts kunnen bewegen ????

(EDIT) nog even goed gekeken en ik heb nu ook 4 kanalen 2 voor de motors en 2 voor de servo`s maar wat is dan het verscil in 3 en 4 in 1

Laatst bewerkt:
Een 4in1 bevat een receiver, mixer, gyroscope en de electronic speed control. Een 3in1 mist 1 van deze functies. Raadpleeg even de site van de leverancier. Ombouwen kan (zelf nog nooit gedaan), op het forum vind je vast benodigde info
Groeten
Martin

kan het zo zijn dat die bij mij bestaat uit 2 losse componenten ik heb namelijk 2 delen op het coptertje zitten zie foto`s

Laatst bewerkt:
Geef het wat tijd, er zijn ook mensen alweer aan het werk...

ik zelf zou het niet weten, maar je hebt 2 opties, of je gooit een esky ontvanger erin met de bijbehorende zender, of een nieuwe parkfun module?

Of je koopt voor 30 euro meer niet de barebone, maar de rtf versie.. waar hebben we het over...

Ik denk dat ik al snap wat hier aan de hand is; het blokje in de Lama is een 4-in-1, dat is dus dat de receiver, gyro, mixer en speed controller erin zitten. Echter, bij de Parkfun (ik heb zelf ook een Blitz 3D gehad) is de receiver het aparte blokje tegen de 3-in-1 aan, dat bij de lama in één unit gebouwd zit (ben ook in bezit van een Lama). Voor zover ik weet, zou het dan wel zonder problemen moeten kunnen (weet dit niet zeker, is slechts vermoeden), alleen moet je even uitzoeken hoe je alles moet aansluiten, dat kan nog wel eens verschillen.

hee mooi man, das info waar ik iets mee kan, nadat ik het eea even goed bekeken heb lijkt me dat het meest voor de hand liggend dat het bij de parkfun dus een losse ontvanger is, dus geen 4-in-1 maar een 3-in-1 met aparte ontvanger, dat moet voor de motor en servo aansluitingen geen probleem zijn lijkt me.

Tenzij iemand zoiets heeft van nee want: ??? laten we het hier maar bij en allen bedankt voor de info.

Back