Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als je iets hebt wat je wil testen zeg het maar.Hey Daniel,
Mooie setup! Meten is weten!
Ik kan je zeker niet interesseren om eens een vergelijk te maken tussen twee lipo's waarbij de ene is 'ingelopen' en de andere niet en dan na 20 cycles oid?
Op zich om een goeie stabiliteit te krijgen en omdat de geleiderstangen zo lang waren en dat wel goed vond zo.Waarom zo'n lange afstand tussen de twee platen?
Kun je dat eens uitleggen. Wat ik wel weet is dat de werkelijke stroom tijdens de vlucht lager is dan op de testbank. Ik heb de motor die ik op mijn Parkmaster heb op de testbank gehad (op mijn kleinere versie) en trok daar wel 42 Amp terwijl in vlucht dat maar 32 Amp was.Meet je niet een te lage trekkracht door het koppel wat ontstaat?
Ja oke ik denk ook dat hij dat bedoelt. Maar ik denk dat dit geen probleem is omdat ik goeie lininare lagers gebruik en dan wordt de kracht ook nog over vier lagers verdeeld. Ik zal dit eens testen.wat hij volgens mij bedoelt is dat als je vol vermogen draait, je een torq kracht op je geleiding hebt. Waardoor deze niet meer soepel loopt. Dit is eenvoedig te testen door tegen de torq in met vol gas een keer aan je geleider te trekken.
Dat van het verbuigen van de prop is op te lossen door een Xoar electro houten prop. Ik ga het in iedere geval proberen want ik heb er ook last van als ik een pullout doe vanuit een hover.
Bart,
Dat maakt wel degelijk uit. Bij een trekopstelling zal een gedeelte van de luchtstroom op de proefbank botsen waardoor de trekkracht veel minder is dan op een ideale motor testbank.
Dat is dan ook de reden dat je veel meer dan 1:1 trekkracht:gewicht moet hebben om te kunnen hoveren, een groot deel van de luchtstroom botst op het model en blaast zichzelf weer naar beneden.
Een juistere methode is de duw opstelling, mits de motor bevestigingsplaat voldoende ver weg is, waarbij de luchtstroming zo laag is dat je veel zuiverder kunt meten.
Dat maakt wel degelijk uit. Bij een trekopstelling zal een gedeelte van de luchtstroom op de proefbank botsen waardoor de trekkracht veel minder is dan op een ideale motor testbank.
Bij testen en vergelijken van motoren, wil je omgevingsfactoren zoveel mogelijk elimineren.Maar is niet realistisch, wat je ook al schijft je hebt in het echt dus last van de motorkap ...