4 meter Zeearend zwever....

PH_AJH

In Memoriam
Forum veteraan
Deze gezien? Een schaal 2:1 Zeearend voor aan de helling. How cool is that... :-)
A Eagle..

4meagle.jpg

Ik heb niks met radiografisch bestuurde vogels maar deze is wel erg fraai.

(groot) filmpje hier: VideoFile
Is wel 85 Mb.

-edit- De bouwer is dezelfde als van die 9 meter Turbine Ventus die zo spectaculair aan z'n eind kwam: [media=youtube]HRo1OqiD0aI[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou dat was mij niet opgevallen. Het is de maidenvlucht van een geheel nieuw ontwerp, op een windstille dag aan de helling. Persoonlijk vond ik het bepaald niet slecht.
Vergeet niet dat radiografisch bestuurde vogels erg moeilijk zijn door het ontbreken van een kielvlak - wat vogels met hun staartveren kunnen gaat niet met een model. Er zitten doorzichtige vlakjes bovenop de staart om enige richtingsstabiliteit te krijgen maar ideaal is dat natuurlijk niet. Het is in feite een vliegende vleugel zónder opstaande oortjes of een kielvlak.

Als je de draadjes over andere "vogelmodellen" bekijkt zul je zien dat juist dat vaak het probleem is. Denk dat deze bouwer de "looks" voorrang heeft gegevn op de functie en in dat licht gezien vind ik het bijzonder fraai.

Ik ben het met Arjan eens, ook ik vind het een prachtig model. Grootste 'probleem' met vliegen is dat hij enorm haakt, dat komt inderdaad door een gebrek aan richtingsstabiliteit. Maar verder vliegt hij erg mooi.

Ik heb ook nooit gezegd dat ik het (voor het type vleugel) slecht vind vliegen - alleen op zichzelf gezien vliegt het niet goed. Maar het ziet er schitterend uit.. Die kielvlakken van doorzichtig (tempex?) ofzo kunnen natuurlijk een stuk groter, bovendien zou ik dat zelf op de vleugeltips herhaald hebben. Als het model 30 meter van je af is zie je er niets meer van maar je krijgt er een flink stuk stabiliteit voor terug..

okay, ja daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar die opstaande stukjes zijn vogelbouwers geloof ik een doorn in het oog.
Als je het draadje op RCUniverse doorkijkt moet je haast wel bewondering krijgen voor deze man. Een 9 meter turbine Ventus, dan weer dit apparaat....ik vind het echt geweldig. De detaillering is toch ook niet mis dacht ik zo.

Ben benieuwd hoe het vliegt als er wel een lekker hellingwindje staat. Het zal vast een geweldig mooi gezicht zijn.....

Back