4 step laden met duratrax ICE

• Topicstarter Topicstarter dibbes
  • Startdatum Startdatum
D

dibbes

Guest
Hallo,

wie heeft er ervaring met het laden met de 4 stap methode van de duratrax ice lader? Is deze manier laden beter of kan ik beter op de
gewone manier of reflex laden

mvrgr

remco

Je kunt de gebruiksaanwijzing van deze lader HIER vinden. Op pagina 30 van die gebruiksaanwijzing staat de uitleg van de 4 stap laadmethode. LEES OOK DE WAARSCHUWING DIE ERBIJ STAAT!

De gebruiksaanwijzing heb ik, zat bij de lader. De werking ervan begrijp ik wel maar wil alleen weten of deze manier nu beter is dan de gewone oplaad methode en/of iemand hier ervaring mee heeft met deze of andere lader. Er gaan namelijk verschillende verhalen over deze manier van laden en voordat ik deze manier ga gebruiken zou ik toch graag hier meer over willen weten

mvrgr

remco

Sorry dan heb ik je verkeerd begrepen. Helaas kan ik je weinig advies geven over deze laadmethode. Ik heb er totaal geen ervaring mee en afgaande op de waarschuwingen zitten er wel gevaren aan. Wat ik er van heb kunnen vinden zegt niet zo veel behalve dat je meer energie in de accu zou kunnen krijgen. Ook is de laadtijd korter. Wil dat waar zijn dan moeten de accu's daar ook geschikt voor zijn. Er zijn maar weinig accu's die dergelijk heel hoge laadstromen zonder schade kunnen verwerken.
Persoonlijk zou ik het niet durven te wagen behalve dan met een oude accu, om te testen. Als ik die dan mol geeft het niet zo veel. Helaas kan je dan niets of maar heel weinig zeggen over het effect van deze manier van laden.
Wanneer er mensen zijn die wel ervaring hebben met deze laadmethode vertel het hier a.u.b. en vertel er ook bij met welke accu's je die ervaring hebt.

Ik heb de intellipeak ice ook, ga binnenkort eens expirimenteren (jawel ik let op wat ik doe!) met de 4step instelling.

je weet dat je dan wel de temperatuursensor nodig hebt?

op internet zijn instellingen te vinden (oa de site van team orion) met settings voor de stap-lading van de orion advantage, die kun je ook in je ice zetten.

Back