40 series RC4WD mud slingers

• Topicstarter Topicstarter traxxas summit
  • Startdatum Startdatum
T

traxxas summit

Guest
Beste liefhebbers,

Ik struin het hele internet af en ik kan maar geen passende velg vinden voor de 40 series RC4WD mud slingers. Ik zoek velgen met beadlocks. Axial heeft mooie velgen maar ik weet niet of ze de snelheid aan kunnen. Omdat ik op een ander forum (US) las om ze niet te kopen. Band gleed van de velg, ondanks met beadlock. Ik heb een Traxxas Summit.

Doei

Ik heb zelf Axial Oversize 8 spoke velgen met 40 serie PL BowTies. Wil je perce beadlocks? Die dingen zijn mega zwaar en zorgen voor een hoop extra kracht / slijtage op je aandrijving. De aandrijving bestaat al voor een groot deel uit plastic dus of dat helemaal verstandig is weet ik niet.

Als jij het zegt dat die dingen zwaar zijn en voor extra slijtage zorgen doe dan maar niet. En toch zie ik op US Traxxas forum mensen met Axial velgen op een E-Revo. En dat gaat toch een heel stuk sneller dan mijn Summit!

die axial velgen zijn bij mijn weten gewoon van plastic, de enige beadlocks op monstertruck formaat die ik ken zijn de maximiser beadlocks...

Axial heeft mooie 2 inch beatlocks. Ik rijd op de 2.2. De 4.0 zijn uiteraard er groot. Kortom standaard zijn ze al in veel maten te krijgen als beatlock. Je hebt ook beatlock ringen van plastic...of maak ze zelf! Het enige zware aan de velg zouden dan de 6 of 8 schroefjes per kant van de velg, maar die zijn innie-minie :) Je hebt dan wel gruwelijke grip banden in het assoriment :) De snelheid kunnen ze wel aan, loslaten is onmogelijk, en je hoeft ze niet te lijmen :) dus zijn ze zo weer los.
Op www.liquidrc.com kun je ze goedkoop aanschaffen.
Maar als je in de buurt woont kun je ze zo testen, ik heb nog wel wat verschillende liggen.
Jakko

Ik ga Dylon gebruiken voor de velgen zwart te maken. Is nog goedkoper ook en het werkt goed als ik zo de verhalen lees op forums.

Back