400 klasse tekeningen

Hoi,

heeft iemand 400 klasse (elektro) tekeningen liggen?
of links daar naar toe?

Ik wil graag in de winter een vliegtuig bouwen.

Heeft iemand misschien ook 400 klasse tekeningen van eenvoudige depron toestellen?

Erik,

Wat zoek je precies voor soort model?
op zich kan je alle houtmodellen ook in depron uitvoeren..zie de pitts maar..zelfde bouwijze alleen met depron.
ik heb thuis heel wat liggen...misschien een keer een bouwoverlegknutsel avondje plannen??

de depron pitts: (naar tekening van TITA)

pits7.jpg

Oh, heb je die pitts van TITA. Ik dacht dat het zelf verzonnen was. Valt me wel weer tegen van je. :P

Nee zonder dolle: Ik weet niet precies naar wat ik op zoek ben. gewoon een leuk en makkelijk te vliegen toestel. Moet ook nog makkelijk te bouwen zijn. (Die vleugeltjes waar we nu mee vliegen, maar dan wat meer op een echt vliegtuig gelijkend). Snap je het nog?

Die depron pitts lijkt erg op de pitss van Chris O'Reiley.
Ik ben van plan deze ook in Depron te gaan bouwen, maar de rolroeren die Chris voorstelt zijn alleen voor de ondervleugels.
In bovenstaande kist zijn zowel in de boven als onder vleugels rolroeren ingebouwd.
Mijn vraag is:
Waarom alleen onder of waarom in beide?
Hoe zit dit bij echte dubbeldekkers?

Kunnen jullie trouwens ook wat maten en gewichten van jullie toestellen posten?
Ik heb deze pitts van O'Reiley al een keer zonder rolroeren gebouwd in volledig 3mm depron en kwam met een vleugelspan van zo'n 80cm, 6/3d en 1200mAh lipo op zo'n 265 gram (zonder onderstel danwel)
Ik wil de volgende wat steviger bouwen... wordt dus zwaarder...?

grt,
Alex

die rolroeren heb je echt nodig...deze zijn zelfs eigenlijk te klein.
had eerst alleen roeren in de onder vleugel maar dat ging helemaal niet.
echte dubbeldekkers hebben volgens mij ook roeren in bijde vleugels.
hij weegt 350 gram vliegklaar. span is ongv. 70cm.
waarvan het onderstel vrijzwaar is.
hij heeft al 2x in een boom/struik gehangen...vanwege die ailerons..en nog geen reparaties hoeven doen.

Thanx,

De rolroeren van O'Reiley zijn volgens mij ook groter.
Ik twijfel nog een beetje, hoe ik dit ga aanpakken.
Ik ben daarentegen nog geen rolroeren gewend en dit zal één van mijn eerste experimenten zijn daarmee.
k heb dus niet veel rol nodig (denk ik?)

grt,
Alex

geloof me met deze dubbel dekker heb je alle roeren nodig om de bocht om te gaan...
zonder of met een klein beetje gaat echt niet.
roeren minimaal 45 graden.

dat zal wel wennen zijn als je echt alles moet gebruiken voor een bocht.

ja dat is inderdaad heel vreemd vliegen..vlieg normaal met plankies en is een tikje al genoeg voor een rol.

Ik heb besloten voorlopig toch met alleen rolroeren in de ondervleugel te bouwen. Deze roeren zijn alleen wel veel groter.
De bouw vordert traag maar gestaag.
Ik heb de romp van 3mm depron, maar alle vleugeldelen worden van 6mm. Helaas gebruik ik grijs depron en is het lastig om met kleuren te werken. Wordt daarom niet zo mooi helaas.

Nog wel een vraagje.
Het liefst stuur ik de rolroeren met 1 servo aan.
Omdat de roeren nogal ver van elkaar af staan, zoek ik een goed methode om dit aan te sturen. Hebben jullie een idee?

thanx already,
grt.
Alex

een haakse overgrenging bij je rolroeren. Dan kom je makkelijk weg met een servo. Wel nodig om het depron te verstevigen, anders duw je die dingen uit het depron.

Back