420TVL 1/3 Sony CCD CCTV PCB Board Camera 3.6mm Lens for CCTV Camera: Andere lens?

Een tijdje geleden heb ik de "420TVL 1/3 Sony CCD CCTV PCB Board Camera 3.6mm Lens for CCTV Camera"-lens gekocht.

Weet iemand welke andere lenzen hierop passen?
En ook welk soort beeld-effect ze hebben? (gewoon beeld, superbreed, heel smal, etc.)
Zijn er ook vervanglenzen die de beeldkwaliteit enorm verbeteren?

Kleiner getal is grotere kijkhoek maar ook grotere vervorming (bolvorming)

meest gebruikt zit ongeveer tussen de 2.8 en 3.6mm. Dan zit je tussen de 115 en 92 graden als ik het goed heb.

Surveillance Security Cameras | CCTV Systems | DVR cards | Distribution Centre! kan je losse lensjes kopen.

Dit is 2.8mm
FPV Wing Low Flying. 5.8GHz - Sony 540TVL cam - YouTube

http://www.securitycamera2000.com/p...CTV-Board-Surveillance-Camera-Fixed-Lens.html

En dit de HK sony pal cam met het 3.6mm lensje uit de security2000 cam sony 540TVL.
Tricopter FPV Cam - YouTube
(is niet opgenomen beeld dus kwaliteit kan je niet zien)

Had toch het idee dat die een betere kijkhoek gaf en beter beeld maar dan moet ik het eens snel achter elkaar vergelijken om het echt zeker te weten.

Laatst bewerkt:
Die 2.8mm ziet er beter uit!
En bedankt voor de linkjes.

Ik wil een beetje van de brede kijkhoek af.
Eigenlijk moet ik vooral kunnen zien waar mijn fotocamera naartoe gericht staat. M'n FPV-camera zal namelijk op m'n fototoestel hangen, kwestie van te zien welk beeldmateriaal je vastlegt.
Dus minder om echt FPV te vliegen.

Back