45 grams micro shockflyer F3A

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
P

Pjotrrr

Guest
:D Het indoorseizoen is weer gestart en eindelijk is mijn Micro F3A af :D

43 cm spanwijdte (50% Ikarus F3A), vliegklaar 45 gram met 63 gram trekkracht
5,5 grams Mighty Midget brushless met 5x3 carbon prop en 3,5 gram regelaar
Drie Waypoint 038 servo's en Penta ontvanger (2,5 gr)
2sKokam 140mA (7,5 gr)

Het motortje is te koop bij www.bsdmicrorc.com en www.wes-technik.de

normal_MicroF3A.JPG

normal_MicroF3Arc.JPG

normal_MightyMidget.JPG

Jawel, dat is mijn wijsvingernagel ;)

Gewicht is "cubisch", dus 2 keer zo groot is 2 x 2 x 2 = 8 keer zo zwaar.

Komt overeen met 320g orginele F3A.

Ik wil niet lullig doen, maar die 45g is een beetje aan de zware kant.
Trekkracht is lekker, dus vliegen doet het wel. Zal allen beetje snel vliegen voor het gevoel.

Ronduit bizarre. :P Respect voor de bouwer. Pas op dat je niet in de prop van een ander gezogen word he? ;) Wel geen enkele zaal te klein op die manier.

Morgen aanwezig in alphen? Alsjeblieeeeeeft? :puppydogeyes: ;)

Ziet er goed uit Pjotrr je hebt ook altijd wel iets bijzonders :lol: .
Hij had alleen iets meer trekkracht moeten hebben voor 3D :thumbsup: .

Ik heb vandaag eens zon micro brushless outrunnertje van dichtbij gezien, ongelofelijk dat dat door mensenvingers gemaakt is. :P

Ik heb vandaag eens zon micro brushless outrunnertje van dichtbij gezien
Dat was echt micro, het merk heb ik helaas niet gevraagd maar dat cameraatje was ook piepklein. Ik weet ook niet wat hij weegt maar het was niet veel. Het was trouwens weer gezellig aan de bar in Alphen.

Dat motortje was volgens mij helemaal home-made, Ben. :P Tenminste ik denk dat ik dat heb horen zeggen daar. Dr stond ook iemand bij met een juweliers monocle, dus ik geloof ze best als ze beweren et zelf gemaakt te hebben. :P

En die cam was ook behoorlijk cool, Ik heb em ook op de delfly zien zitten. En die cams zijn eigenlijk best makkelijk te maken. Printje uit zon chinees cam slopen, en ergens zon kleine SMOS module kopen, bij conrad ofzo. Klein en et werkt als een tierelier.

Het motortje dat ik op de foto's van Alphen zag is de enkelstator uitvoering van het door mij toegepaste motortje, deze weegt ongeveer 3 gram...
De motoren zijn ontwikkeld door Uttam uit India en zijn vader, lang draadje hierover op RC Groups.

Voor meer info over de Mighty Midget motoren:

www.bsdmicrorc.com
www.wes-technik.de

Peter

Echt iets voor Derk dus :). Alhoewel die jongen heeft met al dat trainen onder tussen een sporthart, 1.5-2 rollen per seconde moet te doen zijn.
Maar niks voor mij dus 5+ rollen per seconde wordt toch wel erg gortig :).

Rick

Back