450 pro V2 3gx of 450 pro dfc

Ik wil een Trex 450 fbl aanschaffen. Heb nu de keuze tussen een 450Pro DFC super combo of een 450Pro V2 3gx super combo.
Afgezien van de prijs is het verschil blijkbaar de constructie van de kop. Geen swash meenemer meer maar dikkere stangen tussen de swash en de bladen. De kop is ook wat lager en er zit een schuine vertanding op de main gear.
Ik zal geen hardcore 3D vlieger worden, dus daar hoef ik het niet voor te doen.
Ook zitten er DS415M servo's op de swash in plaats van DS410M. Zo zijn er nog wat kleine wijzigingen bij de 450DFC.
Wat zou de beste keuze zijn?

Willem.
 
De 450dfc ken ik niet, zelf een 450pro gehad en die was super! Heb nu een 700dfc en heb wel het idee dat deze stiller is door de schuine vertanding.
 
Hoi Willem,

wat @pizmo75: al zegd,
de dfc op een 450 ken ik ook niet,
en omdat ik die V2 versie met de 3GX (in een 700er) heb
zou ik die versie dfc kopen, ziet chique uit en vliegt zeker goed
(tenminste in een 700er)

Ik denk dat geen grote verschillen zijn, behalve optiek.
 
450Pro DFC bestaat wel degelijk hoor mannen, zie hier de specs :

Item Description
T-REX 450PRO DFC Combo KX015090
● Equipped with DFC flybarless head assembly, with extremely low CG design to minimize wind resistance, providing more direct and precise flight control response and higher top speed.
● New removable main shaft block and servo mounting block to simplify main shaft and servo maintenance.
● Integrated battery and ESC mounting platform, with adjusted battery position to achieve the most optimal CG position of the helicopter.
● Vertical rudder servo mount design for closer CG, increasing the sportiness of 3D flights.
● New improved frame side plates with dedicated 3GX mounting location, to simplify wire management and overall aesthetics.
● New style gyro mounting platform with added length.
● Highly rigid and lightweight carbon side plates.
● New style dual point supported tail control assembly for slop free tail, improving on rudder resolution and control precision.
● Unique anti-centripetal force weight tail blade grips to improve rudder locking effect.
● Equipped with Align's brand new MX series high efficiency brushless motor.
● Highly efficient torque tube tail drive design, dramatically reduce power loss found on belt driven system.
● Streamlined design canopy.

●Length: 640mm
●Height: 204mm
●Main Rotor Diameter: 710mm
●Tail Rotor Diameter: 158mm
●Motor Drive Gear: 12T
●Main Drive Gear: 121T
●Autorotation Tail Drive Gear: 106T
●Tail Drive Gear: 25T
●Drive Gear Ratio: 1:10.08:4.24
●Weight(w/o power system): 513g
●Flying Weight: Approx. 638g
 
Niemand zegd, dat een 450 DFC niet bestaat,

@pizmo75: en ik zeggen alleen,
dat wij hem niet kennen,

bij mijn winkel is die zelfs te kopen,
en @hoogvlieger: is een aan het bouwen

leuke vogel, en s6 voor die die hem bouwen en vliegen willen,
zou misschien nog iets aggressiever zijn als de gewone pro, @hoogvlieger: ?
 
ik ken de gewone pro niet @Uwe ;)
en op het moment van schrijven is net het instellen van de gyro gedaan.
nog een paar puntjes op de i, en 't is een kwestie van goed weer afwachten :D

foto zal ik zo even maken en in het ''laat ons je heli zien'' topic zetten :cool:

groet,
Hoogvlieger
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu moet de TS zelf kiesen,
als ik zeg, mij ''oude'' omgebouwde 450 sport vliegt goed,
zo kloopt dat, maar de heli is oud en nieuwe dingen moeten getest worden.
suc6 Willem
 
Keuze al gedaan ??
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja. Ik moet alleen de bestelling nog doen.
Het wordt een 450Pro v2 3GX.
Voor mij zie ik de voordelen van een DFC niet. Ik ben geen hardcore 3D vlieger en zal dat ook niet worden. De extra investering zal zich dan ook niet uitbetalen denk ik.

Willem.
 
Back
Top