ik zie dat ik vanochtend een beetje dikke vingers had
er zijn meer leveranciers dan hobbyking he...
dat hobbyking het niet heeft, wil niet zeggen dat het niet te krijgen is of weg is uit de markt..
Daarnaast had ook hobbyking een paar types..
een trex SE v2 clone, en een kds clone. Beide compleet anders van frame en zo.
Verder vermoed ik dat de heli hype een beetje over is.
paar jaar terug had hobbyking die extreem goedkope apparaten, toen zag je ze overal.. tegenwoordig zie ik wat minder HK..
misschien vraag aanbod verhaal. Of HK heeft zijn marge wat verhoogd, of misschien zelfs de kwaliteit.
de eerste hk series zaten nogal wat zwakke puntjes in (zonder crashen)
en qua reservedelen.. rampenplan..
- staart: zit een trex torque tube upgrade in. heb toendertijd gelukkig veel van die tandwieltjes ingeslagen, aangezien niemand die dingen nog verkoopt.
- staartassembly (hub, bladhouders en aansturing): van de trex 450 pro. alleen paste dat totaal niet, dus heb ik er de achterste tandwielkast (waar het spul op geschroefd zit) ook bij moeten nemen.
- bodemplaat, waren een paar schroeven dol, moest een nieuwe. Dat is de bodemplaat van de trex 450 sport geworden.
- eenmaal bezig, bleek dat die bodemplaat stevig smaller was dan de originele. dus ook een motorsteun moeten veranderen voor die van de sport.
- rotorkop is van een pro. maar die heb ik gewijzigd omdat ik het leuk vond... ik ging naar flybarless.. zat op dat moment een gaui kop op, maar die had ik weer voor een ander project nodig..
- de hoofdas is nog identiek aan de hoofdas van de sport. (niet gewijzigd)
je moet gewoon goed naar de afmetingen kijken.
veel dingen zijn wel passend te maken, maar zaken zoals hoofdassen, feathering shaft etc moet je niet teveel aan rommelen.
en met genoeg pech, zul je een compleet onderdeel moeten vervangen (zoals de kop) omdat de onderdelen van die specifieke kop niet meer leverbaar zijn.
Feit is een beetje dat de chinezen vlot vernieuwen, en voor leveranciers is het niet lonend om onderdelen op voorraad te houden..
af en toe gewoon goed kijken naar onderdelen van gelijksoortige modellen, en kijken of het passend te maken is.