[450 sport] mg90s op swash vervangen door iets beters?

Ik heb dus turnigy mg90s (niet mg90) servo's op de swash van m'n 450 sport wat eigenlijk erg goedkope servo's zijn in vergelijking met bv:
align ds410(m)
hyperion atlas ds-11 (ik gebruik een atlas ds11-gcb op de staart icm turnigy TR302-AD)
hitec hs65mg - 5065mg
etc

Niets beters kennende werken ze voor mij goed en ze hebben na vele vluchten en een crash geen speling of andere problemen.

Onlangs heb ik een upgrade van goedkope esc naar een Scorpion commander v2 45a gedaan en dat is zeker de moeite waard gebleken. De motor is nog steeds een turnigy 2836 3700kv met een 13t rhino gear die zich verder ook gewoon goed houd en eigenlijk beter werkt met die nieuwe esc.

Nu kijk ik naar de swash servo's maar voor ik echter pakweg 75,- a 90,- ga uitgeven vraag ik me af: zouden die servo's voor mij echt merkbaar beter zijn?
Of misschien voor een middenweg gaan met bijvoorbeeld Corona DS929MG voor 15,-/st? dat vind ik dan eigenlijk een redelijker bedrag.

Ik vlieg geen "3d" maar dingen als nose in vliegen/hoveren, loopings, rolls, flips begin ik onder de knie te krijgen. Waar ik verder op oefen is inverted hover maar dat houd ik nog niet lang vol ;) Met dat in gedachten kan het zijn dat m'n bail out een keer niet goed gaat en ik 'm toch prak. Als me dat servo's kost kunnen ze beter iets goedkoper zijn :)
Dus tjah, wat te doen.. iemand advies?

ik zou niet voor MG gaan, gaan ook stuk bij een ongelukkige crash, en zijn duurder. beter eens een plastic setje gears vervangen na een crash,....je kan kijken naar idd de align, hyperion of savox. zorg wel dat ze digitaal zijn, ivm evt upgrade naar een FBLsetup. hitec en futaba hebben ook goede, zitten allemaal rond de 30 euro per stuk.

Euhm bart... Op grote heli's stript alles, op 450 blijven metal gear servos van goede kwaliteit gewoon heel hoor.. vaak genoeg mn 450 de grond in gestampt, waarbij de servos gewoon heel bleven.

Kwa beste 450 servo is het de 5065. gaat de heli lang mee. mochten je tandwielen strippen, voor iets meer dan een 10tje heb je nieuwe tandwielen.

Waar je ''goede'' servo's vooral gaat merken is nauwkeurigheid. centering. overshooten etc. dus een servo die echt goed wat je ingeeft(en niet even doorschiet, of op dat punt heen en weer blijft gaan door onnauwkeurigheid.)

nou het is mij bij de hitecs wel gelukt hoor, dat strippen van MG, miss strippen niet echt maar dat t daarna nog lekker soepel liep, nee.

die servo die Anko aanhaalt is erg goed, denk wel t investerinkje waard.

die servo die Anko aanhaalt is erg goed, denk wel t investerinkje waard.
Oke, 3x hitec hs-5065 besteld. Wel een investerinkje inderdaad.. net geen 104,- maar wel gunstiger geprijsd dan de gemiddelde shop dacht ik. Ik verwacht wel dat het een goede upgrade is, ook veel positieve berichten over de hs65, dus ik ben benieuwd :)
---
Zonder m'n topic omhoog te schoppen even een update: inmiddels heb ik die hitec hs-5065 ingebouwd en toen toch al opgemerkt dat er bij de turnigy servo's meer speling was ontstaan dan ik in eerste instantie dacht.
Een voordeel van de hitec's vind ik ook dat er een servo arm bij zit waarbij de gaatjes net iets groter zijn zodat je zo de ball-link er zo in kan schroeven.
Ik vind de besturing toch merkbaar verbeterd met de nieuwe hitecs. Qua prijs/kwaliteit zijn de turnigy servo's wel goed gebleken, maar het kan dus beter :)

Laatst bewerkt:
Mooi Chris, goed spul is t geld waard dus...
Dat blijkt :) vandaag ging de heli icm dx6i echter in een failsafe ofzo. Terwijl ik al een aantal packs mooi had gevlogen ging midden in een toch wel snelle bocht de motor uit en de heli stortte in het veld. Zo'n 10sec na de crash was er opeens weer signaal. Ik ben er niet helemaal uit waar dat nu aan lag maar hoop het te vinden en dat het maar niet weer gebeurd.
De nieuwe servo's en andere elektronica hebben het wel overleefd :)
Voor een deel van de nieuwe onderdelen ook een upgrade bestelt met gorilla: gear, paddles en staartbladen. Binnenkort dus maar weer opbouwen en afstellen :p

Laatst bewerkt:
Back