het originele align systeem in de staart is ruk.
met dus busjes en zo.
kunststof dingetjes waar een koper pieletje precies in moet vallen en netjes moet lopen.
ik heb nu een after market dingetje erop, dan zit dit met mooie lagertjes en zo. stukkie alu.
sindsdien veel van mijn problemen met de staart over.
Dat kunststof moet je vaak boven en onder een tikkie wegschrapen, zodat dit niet bij de bovenkant van het koper busje komt.
op dat koper busje wordt de boel vastgeklemt, het kunststof moet draaien op het koper.
ik heb zelfs de koper busjes eens met een schuurpapiertje bewerkt.
maar als het kunststof boven het koper komt, klemt het
let ook op de staart bladhouders.
als daar iets niet 100% past, wil de boel ook wel eens zwaar gaan draaien als de boel draait.
trek beide bladen eens uit elkaar, en voelen of de boel nog soepel draait
Nu weet ik ff niet of daar in jouw versie een druklager zit.
in de oude 450's zat die er niet, en konden de lagers nog wel eens stroef worden tijdens vlucht.
de druklagers kan zand in zitten
Heb jij een torque tube?
zo ja, ondersteun hem 2 keer. niet 1 keer zoals handleiding.
vibraties kunnen een gyro ook van slag gooien.
Wees ook gezond kritisch naar de staartas, de as waar heel de bladhouderhub op zit en zo.
kan ook krom. hoogfrequente trilling, gooit de boel van slag.
Welke tandwielen heb je vervangen?
Bij torque tube breekt bijna altijd het tandwielsetje in het frame.
misschien heb je een tandje gemist..
ik had een tijd geleden ook het idee dat er maar 1 kapot was. jammer joh..
missende tandjes helpen niet mee bij een wapperende staart.
De achtertanden breken zelden. maar kan wel. als je alleen die vervangen hebt, ga maar gerust in het frame kijken..
bij een snaar vallen de gebroken tanden meestal wel mee.
maar de snaar kan ook strippen.
de snaar kan zelfs breken, zonder dat hij eruit komt. puur het touw gebroken, maar niet 100% gebroken.
dan rekt het rubber op dat stukje even veel, en veert daarna weer terug.
helpt ook niet bij bij wapperende staarten.